A mesterterv
2020. augusztus 20. írta: waddy

A mesterterv

Amikor a hozzánemértés elszántsággal párosul, az veszélyes. Torz személyiséget, frusztrált lelkületet jelez. Az ilyen embert tanácsos messzire elkerülni. Azonban amikor ez egy hatóság, közhivatal felől érkező, akkor a helyzet bonyolultabb, mert ezeket nem lehet elkerülni.

Az oktatási kormányzat közzétett egy úgynevezett intézkedési tervet, az előttünk álló tanév bevezetésére és munkarendjére vonatkozóan. Aki ezt írta, nem csupán eltökéltségbe és önteltségbe csomagolta a dilettantizmusát, de alighanem még nem is látott iskolát közvetlen közelről, fogalmam sincs, hogyan zajlik ott az élet.

A szerző a bevezetőben közli, hogy Magyarország járványügyi szempontból biztonságos hely. Ennek az írásnak nem célja, hogy ezt a kérdést körbejárja, visszafogottan annyit azért ki lehet jelenteni, hogy a biztonságos hely fogalma viszonylagos.

Nézzük akkor magát a tervet. A tanév nagytakarítással kezdődik. Ezzel nincs semmi baj, nyári szünet volt, egy iskolában ez a normális ügymenet része. Most nyilván alaposabban kell takarítani, hiszen fel kell készülni a járvány második hullámára. Ennek a felkészülésnek két pillére van: az operatív törzs és az intézményvezető, akit egy iskolában többnyire igazgatónak szólítanak. Az operatív törzsről az átlagos médiafogyasztó annyit tud, hogy két katona között áll egy nyunyóka. Ha ők fogják biztosítani a takarításhoz és az egészségügyi biztonsághoz szükséges összes eszközt, akkor végünk van. A másik pillér az igazgató, aki a szöveg szerint a takarítást felügyeli. Ez ügyes húzás, csak az a bökkenő, hogy az igazgatónak nem ez a dolga. Nem Is biztos, hogy ért hozzá.

Az, hogy az intézményt csak egészséges tanulók és dolgozok látogassák, rendben van; ez eddig is így volt. Ehhez képest, hogyan kell értelmezni a tünetmentes tanulót és dolgozót? Ő egészséges csak nem látszik rajta? Vagy beteg és az nem látszik rajta?

De van tovább is. Szerző javasolja, hogy az iskola tájékoztassa a szülőket arról, hogy gyermekük beteg, továbbá felszólítja a szülőket arra, hogy amennyiben a gyermek beteg, akkor gondoskodjanak annak gyógykezeléséről. Végre! Mindenki erre várt: ha nincs ez a pompás kormány, az iskola nyilván erőszakkal az intézményben tartja gyereket, a szülőnek meg eszébe sem jut orvoshoz vinni! Hogy jön egy senkiházi minisztériumi fajankó ahhoz, hogy ilyen otrombaságokat írjon le?

Az iskolában el kell kerülni a csoportosulásokat, az osztályok keveredését. A közösségi terekben be kell tartani a másfél méteres távolságot. Aki ezt írta, az nemcsak hogy iskolát, gyereket se látott még soha. Az otthoni tanulást a gyerekek többsége nem azért bírálta, mert annyira hiányoztak nekik az osztálytermek  vagy a tanárok( na jó egy kicsit talán azért mégis ), hanem mert egymás társaságára vágytak! De semmi baj, mert a terv szerint majd a csengetési rend megfelelő átalakításával ez a probléma is elhárul. Tehát a tanítási nap során négy,  öt vagy még több eltérő időpontban fog megszólalni a csengő, indul be a folyosói élet, miközben a többiek még tanulnak hogy dolgozatot írnak.

Nem feledkezik meg a gondos szerző az osztálytermek rendjéről sem. Javaslata szerint előnyben kell részesíteni a nagy osztálytermeket - ez nyilvánvalóan egy átlagos magyar iskolában könnyen megvalósítható. Ha mégsem, - és ne felejtsük el: ez egy komoly kormányzati dokumentum - az oktatáshoz nem szükséges bútorokat ki kell vinni a termekből. Mert hiszen a tantermek általában fölösleges bútorokkal - kanapék, zongora, rácsos ágy - vannak telezsúfolva. Így aztán semmi akadálya a tanulók szellős elhelyezésének. Hogy eközben az adott osztály tanulóinak kevésbé szellős másik fele hol tartózkodik, az rejtély marad.

Két tanítási óra között ( na persze a csengetési rend felforgatásával ) az összes terem összes padját, összes kilincset, összes tábláját fertőtleníteni kell. Gondolom, ezt a takarítónők fogják végezni, akik már nyilván sorba állnak, hogy ezt a vonzó munkakör betölthessék. Az ellenőrzés pedig vélhetőleg továbbra is az igazgató dolga lesz.

Ennyi komoly tanulás után Ideje elmenni egy kicsit mozogni. Irány a tornaterem, ahol majd a szoros testi kontaktust feltétlenül elkerülve,  esetleg állandó edzőpartner kijelölésével biztosítható lesz a fertőzésmentes testnevelés.  Bár az órák jelentősen le fognak rövidülni, hiszen az öltözőben el kell kerülni a csoportosulást, ott tehát jelentős sorban állás várható - természetesen a megfelelő távolság szigorú betartása mellett. Eközben a tesitanár mindegyik labdát, svédszekrényt, zsámolyt, az összes bordásfalat és kötelet, matracot gondosan lefertőtleníti. 

Kettőt sem pillantunk, máris itt van a szalagavató bál, ahol a végzős diákok illő távolságtartással, maszkban fognak keringőzni.

De van még lejjebb. Az iskolában a tanulókat meg kell tanítani a helyes kézmosásra, orrfúvásra és köhögésre. A dokumentum nem részletezi, hogy ez kinek lesz a feladata. Annyi azért kiolvasható, hogy a szülő ezt valószínűleg elmulasztotta, és így persze az sincs kizárva, hogy a gyerekek, ideértve a középiskolásokat is, még nem szobatiszták.  Kerülendő továbbá a tányérok, evőeszközök, poharak tapogatása az ebédlőben. Itt hiányolom a megfelelő szankció kiszabását: mi történjék a szabályok megszegőivel? Mindehhez képest az, hogy a klímát úgy kell üzemeltetni, hogy közben azért az ablakokat is szélesre tárjuk, így pazarolva az energiát és szennyezve a környezetet, már igazán semmiség.

A zárógondolat keretes szerkezetet ad az írásnak, amely azzal a vitatható állítással indított, hogy Magyarország biztonságos hely. Most alig burkolt fenyegetéssel fordul az pedagógusokhoz, hogy eszünkbe ne jusson önállóan, felelős emberként viselkedni. Ezt a szakaszt szó szerint ide másolom:

„Nyomatékosan kérjük az intézményeket, hogy hiteles forrásokból tájékozódjanak, és ennek fontosságára hívják fel az iskola közösségéhez tartozók figyelmét. Az oktatással kapcsolatos híreket a www.kormany.hu és a www.oktatas.hu felületein kell követni.”

 Aki ezek után úgy gondolja hogy ennek az intézkedési tervnek a kidolgozói hiteles forrásnak számítanak oktatásügyi, pedagógiai, iskolavezetési kérdésekben, az téved.

Aki pedig alig két héttel a tanév megkezdése előtt ilyen dilettáns, szakmaiatlan, senkivel nem egyeztetett látszatintézkedési zagyvaságot rendelt el, az szégyellje magát!

A bejegyzés trackback címe:

https://paradigmauj.blog.hu/api/trackback/id/tr4116170230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sync 2020.08.20. 09:04:39

Az órák elcsúsztatása. És ezt hogyan? Menne a tanár a következő órájára, de azok még javában írják a matek dogát, vagy az osztály várja a tanárt, de az még egy másk osztályban tart órát. Ki felügyeli a gyerekeket?

Lorrh 2020.08.20. 09:44:45

Azért tudsz felháborodni ezen, mert még abban az illúzióban vagy, hogy a rendelkezések, politikai kinyilatkoztatások, elvek bármit is számítanak.
Ez tévedés.
Ma már minden csak a látszat, a hamis valóság keltése, a közönségsikerre törekvés, a lájkvadászat.
Nem a valódi tartalom számít, hanem hogy kiadták ezt a dokumentumot és ezzel bizonyítva, hogy ők dolgoznak, felelős emberek. Nem, a tartalom már nem számít, érdemi vita, egyeztetés azóta nincs amióta ez a kormány hatalmon van. A minisztériumot egyáltalán nem érdekli, hogy betarthatóak-e az utasításaik, meg vannak-e a feltételek. Mert nem is ez a céljuk. Csak a látszat keltés.
És a gondolkodó értelmiség még mindig meglepődik ezek, sosem tanulja meg a mai világ működését, a troll politizálást.

Neytiri1 2020.08.20. 18:16:05

Én már nem először írok arról, hogy olyan iskolákban, ahol a mosdó be van zárva, nehogy ott cigizzenek és a kulcsot kérni kell, illetve egy emeleten csak egy ilyen helyiség van, ott hogyan kívánják biztosítani a kézmosást szappannal, amikor még szappan sincs, úgy egyébként, mert ellopnák (wc papír se).
A folytonos fertőtlenítős géllel épp az ellenkezőjét lehet elérni (erről számtalan cikk jelent meg mostanában, amikor mindenki ész nélkül használja), szóval nem megoldás.

Torna órán pedig az erős fizikai igénybevétel komoly lihegést okoz, a másfél méter nem lesz elég. Viszont a torna óra lényege ez, ami viszont a vírus terjedését gyorsítja.

A vírus állítólag 12-14 napig is észrevétlenül lappang és nagyjából leginkább ekkor fertőz. Nehéz lesz egy hőmérővel az ajtóban kiszűrni a betegeket.

Javaslom az órák előtti imádkozást inkább. Még az is biztosabb, mint ez a nevetséges "terv".

Neytiri1 2020.08.20. 18:17:35

@Lorrh: "Ma már minden csak a látszat, a hamis valóság keltése, a közönségsikerre törekvés, a lájkvadászat."

Na de el is hiszik elég sokan. Így a lájkvadászat sikeres.

arthurthedent 2020.08.21. 14:39:10

@sync: "Az órák elcsúsztatása. És ezt hogyan? Menne a tanár a következő órájára, de azok még javában írják a matek dogát, vagy az osztály várja a tanárt, de az még egy másk osztályban tart órát. Ki felügyeli a gyerekeket?"

Persze, az órák elcsúsztatása teljesen lehetetlen...

Mint ahogyan teljesen lehetetlen, hogy az autók nem egyszerre használják a keresztezdést, mert azt is hogyan? Majd megáll az egyik autó, amíg átmegy a másik a kereszteződésen?! Hát ezt most akkor hogyan?

sync 2020.08.21. 14:45:18

@arthurthedent: Ragyogó példa volt. Kár, hogy nem értesz hozzá.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.08.21. 14:54:42

a mindenhez is értő szerző elegedetlenkedik ügyesen.

ásit, lapoz

nincs1agy 2020.08.21. 15:45:24

Régóta mondom, hogy szét kellene húzni a tanévet, és csak augusztus lenne a szünet. Így csak délelőtt lehetnének tanórák minden évszakban. így kevéssé lennének túlterheltek a diákok és a tanárok, hisz 6-7 óra helyett csak 4-5 lenne naponta. A pandémia megjelenése még egy plusz érv emellett.

Neytiri1 2020.08.21. 16:34:24

@nincs1agy: ez jó lenne, ha az iskolák alkalmasak lennének a nagy melegben is tanulásra. De nem alkalmasak. Személyes tapasztalat. Megfulladnak a melegben jó néhány iskolában. Még a sötétítő függönyt is a szülők dobják össze és sok a lapos tetős, ahol a felső emelet még elviselhetetlenebb. Középiskolákban pedig ott a havi szakmai gyakorlat, ami kötelező. Nekik akkor semmi sem lenne amit "nyári" szünetnek lehetne hívni.

2020.08.21. 17:05:55

@FILTOL:

" elegedetlenkedik"

"ásit"

A mindenhez is értő mongol Fidióta kommentelő csak szarik és böfög. Magyarul sem tud. Ásít, lapoz.

2020.08.21. 17:08:16

@FILTOL:

" elegedetlenkedik"

"ásit"

A mindenhez is értő mongol Fidióta kommentelő csak szarik és böfög. Magyarul sem tud. Ásít, lapoz.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.08.21. 17:13:42

@Tamerlane: bezzeg te ketszer us el tudod mondani AZT. Kár, hogy nem bold-ban adod elo mint a poszter. Az nagyon csini lenne.

Sir Galahad 2020.08.21. 17:43:58

Amit a szerző nem mond ki, az az, hogy iskolai körülmények között járvány idején gyakorlatilag lehetetlen a biztonságos oktatás. Valóban, a fenti intézkedéscsomag pótcselekvés, nem old meg semmit. A biztonságos az online oktatás lenne - csakhogy ez ellen kézzel-lábbal tiltakoznak a szülők, és ennek hírére minimum felgyújtanák a minisztérium épületét. Szóval van igaza a szerzőnek, csak azt az egy apróságot felejtette el, hogy mit javasol az intézkedések helyett.

waddy 2020.08.21. 17:44:42

@FILTOL: bocs a bpldért, látásproblémáim vannak, így könnyebb szerkesztenem a szöveget.

nincs1agy 2020.08.21. 17:44:49

@Neytiri1: Ha éjszaka megfelelően átszellőztetik a tantermeket, délelőtt még megfelelő lesz a hőmérséklet az oktatásra.

Gábor Révész 2020.08.21. 17:59:05

@nincs1agy: Te barátom hülye vagy. Az egy dolog, hogy a pedagógusnak jár - törvényben előírva - 40 nap szabadság. Ezt hogy gondolnád kiadni egy hónap alatt? Te mikor voltál iskolában? (gyanítom, nem sokat) Amikor kint mondjuk éppen nyár van, mert nyáron ez elő szokott fordulni,m akkor az osztályokban kb. 45 fok meleg van - a földszinten, ahol még árnyékot adnak a fák. A harmadikon inkább 50. Hurrá, csak négy órát kell kibírnia a 6.5 éves porontynak. Nem folytatom, ebből is látszik, hogy teljesen hülye vagy a kérdéshez, kár volt az áramért a gépedhez!

Gábor Révész 2020.08.21. 18:08:29

Én azt gondoltam, hogy ennek a "tervezetnek" a kitalálója nagyon alaposan elolvasta a Harry Potter könyveket, abból is a tértágító bűbáj fogalmát meg a szükség szobáját. Mert ezek nélkül elég nehéz lesz a felsorolt javaslatokat megvalósítani. A varázsütésre működő takarítóeszközök is jól fognak jönni, mert hogy a takarító személyzet elé megoldhatatlan feladatot állít a tervezet, az biztos. Az is elég érdekes, hogy mekkora teret szentel a dokumentum a légkondícionáló berendezés meg az UV szűrős berendezés karbantartására. Azért szívesen látnék egy kimutatást, hány magyar általános iskolában van légkondi!
A csengetési rendet itt már említette valaki. Azért az érdekes lesz, hogy minden osztálynak külön csengetnek. Nem is tudtam, hogy az iskolai csengő így is programozható...

Gábor Révész 2020.08.21. 18:09:31

@FILTOL: Imádom, aki ilyen mélyenszántó gondolatokkal gazdagítja a hozzászólások sorát! (barom!)

Gábor Révész 2020.08.21. 18:11:47

@Sir Galahad: Áruld már el mindenhez is értő jeles barátom, hogyan gondolnád első osztályban az "a" betű írását online megtanítani?????? Ha ezt egzaktul le tudod vezetni, lenne még pár kérdésem, de nem akarom fékezhetetlen agyadat túlterhelni!

Neytiri1 2020.08.21. 18:18:01

@nincs1agy: még véletlenül sem. És az éjszakák sem annyira hidegek, hogy ez legalább reggel egy-két órára hűvössé tennék a termeket, manapság már annyira meleg és párás a nyár, hogy nincs hűvös éjszaka. A panel lakások sem hűlnek ki, márpedig sok iskola panel, sőt egy lehűlés után kell egy-két nap, hogy végre hűvös legyen bent. A régi épületekkel talán egy picit jobb a helyzet, de nem sokkal, főleg, ha fák nem árnyékolják. A nyitott ablak? És reggel marad az üres iskola? Vagy beköltözik mindenhová néhány őr? Már a június is, ha melegebb az idő elviselhetetlen bent, és nem tudnak tanulni a gyerekek, erről panaszkodnak a tanárok, hát akkor mi lenne ha még másfél hónapot húznának rá?
És a szülők hogy vennék ki a szabadságukat? Egy hónap lenne arra, hogy az összes munkahelyen a szülők szabira menjenek. Mi lenne a munkahelyekkel? Mindenki szabin lenne augusztusban?
Nem tudom iskolába jár-e még, vagy van-e iskolás gyereke, de én rendelkezem "ilyennel", nem tartom elfogadhatónak.

Gábor Révész 2020.08.21. 18:18:54

@arthurthedent: Szerinted? Egy olyan iskolában, ahol van évfolyamonként 3 osztály, vagyis egyszerre 24 osztályban zajlik a tanítás (az osztott csoportokról most nem is beszélek) miként fog ez működni? Egy óra 60 perc, osztva 24-gyel, az annyi, mint 2,5 percenként szólal meg a csengő. Biztosan mindenki tudja majd követni, hogy az adott csengőszó éppen kinek szól.

Sir Galahad 2020.08.21. 18:28:35

@Gábor Révész: Oké, akkor legyen iskolai oktatás. Akkor viszont mivégett a mirnyákolás? És még egyszer : akkor hogy legyen a helyett, amit most javasoltak?

2020.08.21. 18:29:00

@FILTOL:

" elegedetlenkedik"

"ásit"

A mindenhez is értő mongol Fidióta kommentelő csak szarik és böfög. Magyarul sem tud. Ásít, lapoz.

Neytiri1 2020.08.21. 18:30:25

Nem lesz megoldható úgysem, hogy ne találkozzanak, ne legyenek közel, ne tüsszentsenek, ne lihegjenek, ne fogdossanak össze semmit.
Ezek csak szavak, amiket nem lehet megoldani, főleg nem mindenhol.
Az iskolákba be fog jutni a vírus, és azokat egy idő után be fogják zárni egy időre. Helyileg fogják ezt eldönteni.
Azt viszont nem lenne rossz ha megváltoztatnák, hogy a szülő három napot igazolhat egy évben, ha elvárják, hogy a gyerek a legkisebb "náthás" tünet után se menjen iskolába. Viszont minden ilyen kisebb tünet esetén inkább nem kéne azonnal orvoshoz rohanni, mert akkor azok is meg fognak zakkanni, illetve orvosnál várva is össze lehet szedni mást, vagy éppen a covidot. Egy-két nap otthon simán belefér, hogy kiderüljön, mi lesz belőle és azt igazolhatná a szülő is. Ezekre viszont kevés az évi három nap igazolási lehetőség.

2020.08.21. 18:51:56

@FILTOL:

" elegedetlenkedik"

"ásit"

A mindenhez is értő mongol Fidióta kommentelő csak szarik és böfög. Magyarul sem tud. Ásít, lapoz.

nincs1agy 2020.08.21. 19:00:51

@Neytiri1: Nem hinném, hogy egy betörőnek egy ablak akadály lenne. Az értékes dolgokat egyébként sem hagyják a tantermekben. És ugye van rendőrség, polgárőrség, éjjeli őr, meg riasztó.
Saját lakásomban reggelre megfelelő hőmérsékletűre hűl vissza a levegő, de persze az iskolák hűtése sem ördögtől való. Van pl. olyan vakolóanyag, is amely képes hűteni a helyiséget.
Egyébként nem volt mindig ilyen hosszú a nyári szünet. Akkor találták ki ezt, amikor bevezették az általános tankötelezettséget, viszont a gyerek még munkaerőnek számított a falvakban a nyári mezőgazdasági munkák során. Jelenleg több országban is hosszabb a tanév ,mint nálunk egyébként.

Neytiri1 2020.08.21. 19:22:15

@nincs1agy: úgy látom semmit nem fog közeledni az álláspontunk, így én kilépek ebből :)

nemecsekerno_007 2020.08.21. 19:34:37

@FILTOL: Ez a “miért nem lehet megcsinálni” mentalitás. A Kádár-rendszerből örökölt mentalitása az értelmiségnek mert akkor ugye változásokat nem lehetett elérni, ezért írták a végeláthatatlan tanulmányokat jó pénzért.

2020.08.21. 19:39:22

@FILTOL:

" elegedetlenkedik"

"ásit"

A mindenhez is értő mongol Fidióta kommentelő csak szarik és böfög. Magyarul sem tud. Ásít, lapoz.

2020.08.21. 19:46:39

@FILTOL:

" elegedetlenkedik"

"ásit"

A mindenhez is értő mongol Fidióta kommentelő csak szarik és böfög. Magyarul sem tud. Ásít, lapoz.

Exploiter 2020.08.21. 20:05:18

Ennek egésznek egy célja van és arra jó.
Legyen terv ami megnyugtatja a népet hogy van terv.
Van terv. Lehet szépen visszamenni élni.
Irónia nélkül.

2020.08.21. 20:10:24

@nemecsekerno_007: a náci "értelmiség" feltalálta, hogy tanácsadás címen a semmiért is lehet pénzt lopni.

2020.08.21. 20:15:10

@nincs1agy: "Nem hinném, hogy egy betörőnek egy ablak akadály lenne."

ne is tegyél ablakot a házadba, minek is, te megérdemled, te kis kretén selejt!

"az iskolák hűtése sem ördögtől való. Van pl. olyan vakolóanyag, is amely képes hűteni a helyiséget."

naja, de ha Orbán erre pénzt ad, akkor kevesebb pénz marad az Adrián kurvákra, jachtokra, kokóra. úgyhogy nem ad, mert ez értelmes ötlet lenne, ami idegen a mongolFidiótáktól, ilyenre nem is szavaznának.

nincs1agy 2020.08.21. 20:19:04

@Tamerlane: Nem azért van az ablak te nagyon barom, hogy megvédjen a betörőtől, hanem hogy bejöjjön a fény, de ne jöjjön be a hideg. Örülök, hogy segíthettem megérteni számodra ezt a rendkívül "bonyolult" találmányt..:)

2020.08.21. 20:21:43

@nemecsekerno_007: a náci "értelmiség" feltalálta, hogy tanácsadás címen a semmiért is lehet pénzt lopni.

2020.08.21. 20:44:51

@nincs1agy: "Nem hinném, hogy egy betörőnek egy ablak akadály lenne."

ne is tegyél ablakot a házadba, minek is, te megérdemled, te kis kretén selejt!

"az iskolák hűtése sem ördögtől való. Van pl. olyan vakolóanyag, is amely képes hűteni a helyiséget."

naja, de ha Orbán erre pénzt ad, akkor kevesebb pénz marad az Adrián kurvákra, jachtokra, kokóra. úgyhogy nem ad, mert ez értelmes ötlet lenne, ami idegen a mongolFidiótáktól, ilyenre nem is szavaznának.

2020.08.21. 20:51:29

@nemecsekerno_007: a náci "értelmiség" feltalálta, hogy tanácsadás címen a semmiért is lehet pénzt lopni.

Gábor Révész 2020.08.21. 20:54:21

@Sir Galahad: Nos. A "mirnyákolás" azért megy, mert a nagy magas minisztériumtól két héttel az iskola megkezdése előtt erre a semmire sem alkalmas iránymutatásra futotta.
Véleményem szerint a megoldás a következő lett volna:
Felső tagozaton, középiskolákban alapvetően digitális oktatás. Az általános iskolásoknál ehhez az egyik szülőnek biztosítani kell, hogy otthon maradjon a gyerekkel, de kapjon fizetést. Biztosítani kellett volna egységes számítástechnikai hátteret, hogy a gyerekek azonos platformon tudjanak tanulni. A pedagógusoknak kellett volna tartani egy egy hetes továbbképzést, hogy egy típusú oktatási rendszert tudjanak használni, de azt tudják! Minden héten egy napra be kellett volna menni a tanulóknak az iskolába, hogy az írásbeli számonkérésekre lehetőség nyíljon. Ezeken a napokon az alsósoknak nem lenne tanítás.
Az alsósok a maradék napokon rendesen járnának iskolába. Mivel így felszabadulna az összes felsős tanterem, lehetne fél osztályban tanítani. Ugye általában ma két tanítós módszerrel folyik az oktatás. Amíg az egyik csoportnak matek van, a másiknak magyar. És az osztálytanítókat mentesíteni kéne a napközis foglalkozások alól, azt meg lehetne oldani képesítés nélküli emberekkel.
Nagy vonalakban ez egy működő rendszer lenne. Persze ehhez komoly anyagi erőforrásokat kéne biztosítani, amit esetleg a stadionokra meg a falábú focistákra elköltött milliárdokból lehetne fedezni.
Az alsó tagozatnak azon az egy napon, amikor a felsősök vannak az iskolában, lehetne olyan szabadtéri foglalkozásokat tartani, ami egyébként sem ártana a sok szobavitéznek.
Ez a rendszer biztosítaná a szükséges távolságot a gyerekek között. Persze az egy eleve halva született elképzelés, hogy szünetben majd nem verődnek csoportokba.

kvadrillio 2020.08.21. 21:14:53

NEMKELLLITT PAMPOGNI ! ORBÁN SZEPTEMBERTŐL BEVEZETI A SATU-T, OCCT MINDEN-MINDENKI A HELYÉRE KERÜL ! :o)
"""Nyáron bevezették az egyes országok fertőzés szerinti osztályozását, de szeptember 1-jétől nem lehet fenntartani ezt a rendszert és szigorítások jönnek.

Nem mondom, hogy satu, de ahhoz közeli állapot fog beállni

- jelentette ki."""

Gábor Révész 2020.08.21. 21:15:28

@FILTOL: Te meg hülye vagy. Kvittek vagyunk.

kvadrillio 2020.08.21. 21:20:10

@kvadrillio: SATU...
Satu és szorító

A BAUHAUS szakáruházak és webshop kínálatából kiváló szorítók és satuk közül válogathatunk és vásárolhatunk.

A satu egy rögzítő szerszám, méghozzá nem is akármilyen, szokás nevezni a rögzítőszerszámok terminátorának is. Sok férfi álma egy jó satu beszerzése. Amennyiben örömöt szeretnénk szerezni, nem tévedhetünk egy minőségi satu vásárlásával. Mielőtt azonban bárkit is megajándékoznánk, érdemes előtte megkérdezni, milyen satu vagy szorító az, amire igazából szüksége van.

A satut elsősorban fémipari munkálatok során használják, bizonyos eszközök, munkadarabok rögzítésére. A satu, működési elve alapján, lehetővé teszi, hogy két egymással szemben elhelyezkedő szorítópofát össze lehet nyomni és szét lehet nyitni, mindezt egy menetes kar segítségével tudjuk elvégezni. Ezek közé a szorító pofák közé lehet sokféle dolgot beszorítani.

A BAUHAUS szakáruházak és webshop kínálatában szereplő termékek mindegyikét külön kell a munkapadhoz rögzíteni, bármikor használhatjuk, amikor vágni, fűrészelni, hajlítani vagy reszelni, esetleg menetet vágni szeretnénk. Rendszerint négy erős csavarral történik a rögzítés.

A satuknak több fajtája ismert. Sokak által ismert és használt satufajta a kovácssatu. Ennek az a legfőbb tulajdonsága, hogy a rögzítőpofák egy ív mentén tudnak mozogni. Kovácsoltvasból készül, így strapabíró. Gyakorlatilag mindent kibír, lehet ütni, verni, nem lehet benne kárt tenni. Még komoly igénybevétel során sem nem kopik meg, azt is mondhatjuk, egyre keményebb lesz. A kovácssatu egyetlen hátránya, hogy nagyobb munkadarabok befogásánál nem biztosít egyenletes szorítást.

nemecsekerno_007 2020.08.21. 21:20:11

@nincs1agy: Ne vitatkozz annyit GenderMatyival. Berohad az agyad :))))

kvadrillio 2020.08.21. 21:23:21

AZ EMMI MAJDAN A GYEREKEK SORSÁRÓL BESZÁMOL, DE AZT MÁR MOST IS ELŐRE TUDJA, HOGY AZ ISKOLÁBA JÁRÓ GYEREKEK, NEM FOGNAK SENKI MÁSSAL TALÁLKOZNI ÉS ÁTADNI VÍRUSUKAT !!!
HA MÉGIS, AKKOR TÉVEDTEK !

Az Emmi elárulta, hogy hány emberről hiszik, hogy külföldről hozta be a vírust

A baj az, hogy nem mindenki veszi komolyan a tüneteket, és hazatérve barátokkal, családtagokkal találkozik.

kvadrillio 2020.08.21. 21:24:35

@kvadrillio: ...sőőőőt, a büfében sem fognak semmi vásárolni, enni !

2020.08.21. 21:36:58

@nincs1agy: " Nem azért van az ablak te nagyon barom, hogy megvédjen a betörőtől, "

hát akkor hagyd nyitva nyáron tárva, te elmebeteg! Mondom, te a selejt vagy, téged a természetes szelekciónak már ki kellett volna szelektálnia, csak megvédtek azzal, hogy hátrányos helyzetű kis nyomorék vagy, és megsajnáltak. Pontosan ezek a selejtek a mongolFidióták.

nincs1agy 2020.08.21. 21:39:33

@Tamerlane: Nyitva is hagyom éjszakára, ahogy sok más ember, te balfasz.

nincs1agy 2020.08.21. 21:40:32

@nemecsekerno_007: Engem szórakoztat. Ezt a Timur Lenk dolgot honnan szedhette?:)

2020.08.21. 21:59:07

@nincs1agy: nappal is hagyd tárva-nyitva, te balfasz! Meg tudod, az iskolában éjjel nem alszik senki, te elmebeteg, kis selejt!

Tényleg nem igaz, bazdmeg, te olyan idióta vagy, hogy kifolyik a tejbegríz a szádból. Ilyen selejtek a mongolFidióták, ti a társadalom legutolsó kreténjei!

2020.08.21. 22:01:28

@nincs1agy: a címedet nem adod meg?! Az lenne még igazán biztonságos, és a melegtől is megvéd!

2020.08.21. 22:02:11

@nincs1agy: A címedet nem adod meg? Az lenne még igazán biztonságos, és a melegtől is véd, te marharépa!

Ilyen selejtekből áll a Fidesz, mint te.

2020.08.21. 22:06:33

@nincs1agy: nappal is hagyd tárva-nyitva, te balfasz! Meg tudod, az iskolában éjjel nem alszik senki, te elmebeteg, kis selejt!

Tényleg nem igaz, bazdmeg, te olyan idióta vagy, hogy kifolyik a tejbegríz a szádból. Ilyen selejtek a mongolFidióták, ti a társadalom legutolsó kreténjei!

2020.08.21. 22:07:57

@nincs1agy: A címedet nem adod meg? Az lenne még igazán biztonságos, és a melegtől is véd, te marharépa!

Ilyen selejtekből áll a Fidesz, mint te.

2020.08.21. 22:09:02

@nincs1agy: " Nem azért van az ablak te nagyon barom, hogy megvédjen a betörőtől, "

hát akkor hagyd nyitva nyáron tárva, te elmebeteg! Mondom, te a selejt vagy, téged a természetes szelekciónak már ki kellett volna szelektálnia, csak megvédtek azzal, hogy hátrányos helyzetű kis nyomorék vagy, és megsajnáltak. Pontosan ezek a selejtek a mongolFidióták.

2020.08.21. 22:13:08

@nincs1agy: nappal is hagyd tárva-nyitva, te balfasz! Meg tudod, az iskolában éjjel nem alszik senki, te elmebeteg, kis selejt!

Tényleg nem igaz, bazdmeg, te olyan idióta vagy, hogy kifolyik a tejbegríz a szádból. Ilyen selejtek a mongolFidióták, ti a társadalom legutolsó kreténjei!

2020.08.21. 22:15:49

@nemecsekerno_007: a náci "értelmiség" feltalálta, hogy tanácsadás címen a semmiért is lehet pénzt lopni.

2020.08.21. 22:19:33

@nincs1agy: A címedet nem adod meg? Az lenne még igazán biztonságos, és a melegtől is véd, te marharépa!

Ilyen selejtekből áll a Fidesz, mint te.

2020.08.21. 22:29:04

@nincs1agy: " Nem azért van az ablak te nagyon barom, hogy megvédjen a betörőtől, "

hát akkor hagyd nyitva nyáron tárva, te elmebeteg! Mondom, te a selejt vagy, téged a természetes szelekciónak már ki kellett volna szelektálnia, csak megvédtek azzal, hogy hátrányos helyzetű kis nyomorék vagy, és megsajnáltak. Pontosan ezek a selejtek a mongolFidióták.

Sir Galahad 2020.08.21. 22:29:32

@Gábor Révész: Ennek az elképzelésnek is megvannak az Achilles-sarkai, de kétségkívül jól átgondolt, jó vitaalap lenne. Érdemes lett volna beleírni a posztba.

nemecsekerno_007 2020.08.21. 22:29:44

@Tamerlane: Ezek a semmi tanácsok egész jól működnek 10 éve.

2020.08.21. 22:36:01

@nemecsekerno_007: ja, a 14,5%-os GDP zuhanás, működik a mongolFidióta szerint.

2020.08.21. 22:39:44

@nincs1agy: " Nem azért van az ablak te nagyon barom, hogy megvédjen a betörőtől, "

tudod, a zsákfaludon kívül nem véletlenül találták fel a bukóablakot. pont azért, mert azt gondolták, mégiscsak véd valamennyire attól, hogy valaki minden akadály nélkül kirámolja az egész lakásodból azt, ami cska kifér az ablakon.

de a mongolFidiótának el kell magyarázni, mert az egy olyan selejt, hogy azt hiszi, mindenki szembe megy az autópályán, csak ó a helikopter.

tipikus Orbán-szindróma.

2020.08.21. 22:45:41

@nincs1agy: "Nem hinném, hogy egy betörőnek egy ablak akadály lenne."

ne is tegyél ablakot a házadba, minek is, te megérdemled, te kis kretén selejt!

"az iskolák hűtése sem ördögtől való. Van pl. olyan vakolóanyag, is amely képes hűteni a helyiséget."

naja, de ha Orbán erre pénzt ad, akkor kevesebb pénz marad az Adrián kurvákra, jachtokra, kokóra. úgyhogy nem ad, mert ez értelmes ötlet lenne, ami idegen a mongolFidiótáktól, ilyenre nem is szavaznának.

2020.08.21. 22:47:02

@nemecsekerno_007: ja, a 14,5%-os GDP zuhanás, működik a mongolFidióta szerint.

2020.08.21. 22:52:40

Az egyik tök könnyen betartható intézkedés volna, hogy tornaórán a gyerekek olyan dolgokat és úgy csináljanak, hogy a 1,5 méteres távolság meglegyen. Értelmes, könnyen megvalósítható ötlet. Naná, hogy Orbán, Kásler és Ceci hülye hozzá!

2020.08.21. 22:53:14

Az egyik tök könnyen betartható intézkedés volna, hogy tornaórán a gyerekek olyan dolgokat és úgy csináljanak, hogy a 1,5 méteres távolság meglegyen. Értelmes, könnyen megvalósítható ötlet. Naná, hogy Orbán, Kásler és Ceci hülye hozzá!

2020.08.21. 22:54:32

@nincs1agy: A címedet nem adod meg? Az lenne még igazán biztonságos, és a melegtől is véd, te marharépa!

Ilyen selejtekből áll a Fidesz, mint te.

2020.08.21. 22:56:05

@nemecsekerno_007: a náci "értelmiség" feltalálta, hogy tanácsadás címen a semmiért is lehet pénzt lopni.

2020.08.21. 23:02:53

@nemecsekerno_007: a náci "értelmiség" feltalálta, hogy tanácsadás címen a semmiért is lehet pénzt lopni.

nincs1agy 2020.08.21. 23:06:11

@Tamerlane: Rengeteg ember alszik nyitott ablaknál éjjel, de te csak főjjél a saját levedben libsidióta.
Fogd már fel te gyengeelméjű, hogy aki be akar törni egy iskolába, azt ne megy csukott ablak fogja ebben megakadályozni

nincs1agy 2020.08.21. 23:06:45

@Tamerlane: Mi van beakadt a lemez, hülye gyerek?

2020.08.21. 23:09:29

@nincs1agy: A címedet nem adod meg? Az lenne még igazán biztonságos, és a melegtől is véd, te marharépa!

Ilyen selejtekből áll a Fidesz, mint te.

2020.08.21. 23:09:57

@nincs1agy: nem fogod fel, te kis utolsó, selejt, hogy egy nyitott ablak olyan tolvalyt is becsábít, akik egyébként nem terveztek betörni?! bazdmeg, fogadjunk, hogy neked még a méhecskéket sem mesélték el, akkora selejt vagy!

2020.08.21. 23:13:45

@nemecsekerno_007: ja, a 14,5%-os GDP zuhanás, működik a mongolFidióta szerint.

2020.08.21. 23:14:51

@FILTOL:

" elegedetlenkedik"

"ásit"

A mindenhez is értő mongol Fidióta kommentelő csak szarik és böfög. Magyarul sem tud. Ásít, lapoz.

nincs1agy 2020.08.21. 23:16:30

@Tamerlane:

"Tolvalyt".

Látom a helyesírás is megy balfaszka..:)

"hogy egy nyitott ablak olyan tolvalyt is becsábít, akik egyébként nem terveztek betörni?"

Riasztóról hallottál esetleg libsidióta? Ezenkívül egy iskolában az értékes eszközöket nem hagyják a tantermekben. Mit visznek el, a széket, vagy a táblát, balfasz? Sok helyen kerítés veszi körül az épületet, illetve az alsó ablakokon rács található.

2020.08.21. 23:17:17

@nemecsekerno_007: a náci "értelmiség" feltalálta, hogy tanácsadás címen a semmiért is lehet pénzt lopni.

2020.08.21. 23:21:33

@nincs1agy: A címedet nem adod meg? Az lenne még igazán biztonságos, és a melegtől is véd, te marharépa!

Ilyen selejtekből áll a Fidesz, mint te.

2020.08.21. 23:22:55

@nemecsekerno_007: ja, a 14,5%-os GDP zuhanás, működik a mongolFidióta szerint.

2020.08.21. 23:24:20

@nincs1agy: " Nem azért van az ablak te nagyon barom, hogy megvédjen a betörőtől, "

hát akkor hagyd nyitva nyáron tárva, te elmebeteg! Mondom, te a selejt vagy, téged a természetes szelekciónak már ki kellett volna szelektálnia, csak megvédtek azzal, hogy hátrányos helyzetű kis nyomorék vagy, és megsajnáltak. Pontosan ezek a selejtek a mongolFidióták.

2020.08.21. 23:25:26

@FILTOL:

" elegedetlenkedik"

"ásit"

A mindenhez is értő mongol Fidióta kommentelő csak szarik és böfög. Magyarul sem tud. Ásít, lapoz.

2020.08.21. 23:26:35

@nemecsekerno_007: a náci "értelmiség" feltalálta, hogy tanácsadás címen a semmiért is lehet pénzt lopni.

2020.08.21. 23:29:15

@nincs1agy: nappal is hagyd tárva-nyitva, te balfasz! Meg tudod, az iskolában éjjel nem alszik senki, te elmebeteg, kis selejt!

Tényleg nem igaz, bazdmeg, te olyan idióta vagy, hogy kifolyik a tejbegríz a szádból. Ilyen selejtek a mongolFidióták, ti a társadalom legutolsó kreténjei!

2020.08.21. 23:30:37

@nincs1agy: A címedet nem adod meg? Az lenne még igazán biztonságos, és a melegtől is véd, te marharépa!

Ilyen selejtekből áll a Fidesz, mint te.

2020.08.21. 23:33:19

@nincs1agy: A címedet nem adod meg? Az lenne még igazán biztonságos, és a melegtől is véd, te marharépa!

Ilyen selejtekből áll a Fidesz, mint te.

2020.08.21. 23:35:51

@nincs1agy: "Nem hinném, hogy egy betörőnek egy ablak akadály lenne."

ne is tegyél ablakot a házadba, minek is, te megérdemled, te kis kretén selejt!

"az iskolák hűtése sem ördögtől való. Van pl. olyan vakolóanyag, is amely képes hűteni a helyiséget."

naja, de ha Orbán erre pénzt ad, akkor kevesebb pénz marad az Adrián kurvákra, jachtokra, kokóra. úgyhogy nem ad, mert ez értelmes ötlet lenne, ami idegen a mongolFidiótáktól, ilyenre nem is szavaznának.

2020.08.21. 23:41:02

@nincs1agy: " Nem azért van az ablak te nagyon barom, hogy megvédjen a betörőtől, "

tudod, a zsákfaludon kívül nem véletlenül találták fel a bukóablakot. pont azért, mert azt gondolták, mégiscsak véd valamennyire attól, hogy valaki minden akadály nélkül kirámolja az egész lakásodból azt, ami cska kifér az ablakon.

de a mongolFidiótának el kell magyarázni, mert az egy olyan selejt, hogy azt hiszi, mindenki szembe megy az autópályán, csak ó a helikopter.

tipikus Orbán-szindróma.

2020.08.21. 23:42:21

@nincs1agy: " Nem azért van az ablak te nagyon barom, hogy megvédjen a betörőtől, "

tudod, a zsákfaludon kívül nem véletlenül találták fel a bukóablakot. pont azért, mert azt gondolták, mégiscsak véd valamennyire attól, hogy valaki minden akadály nélkül kirámolja az egész lakásodból azt, ami cska kifér az ablakon.

de a mongolFidiótának el kell magyarázni, mert az egy olyan selejt, hogy azt hiszi, mindenki szembe megy az autópályán, csak ó a helikopter.

tipikus Orbán-szindróma.

2020.08.21. 23:43:53

@nincs1agy: nem fogod fel, te kis utolsó, selejt, hogy egy nyitott ablak olyan tolvalyt is becsábít, akik egyébként nem terveztek betörni?! bazdmeg, fogadjunk, hogy neked még a méhecskéket sem mesélték el, akkora selejt vagy!

2020.08.21. 23:45:00

@FILTOL:

" elegedetlenkedik"

"ásit"

A mindenhez is értő mongol Fidióta kommentelő csak szarik és böfög. Magyarul sem tud. Ásít, lapoz.

2020.08.21. 23:46:14

Az egyik tök könnyen betartható intézkedés volna, hogy tornaórán a gyerekek olyan dolgokat és úgy csináljanak, hogy a 1,5 méteres távolság meglegyen. Értelmes, könnyen megvalósítható ötlet. Naná, hogy Orbán, Kásler és Ceci hülye hozzá!

2020.08.21. 23:47:39

@nincs1agy: nem fogod fel, te kis utolsó, selejt, hogy egy nyitott ablak olyan tolvalyt is becsábít, akik egyébként nem terveztek betörni?! bazdmeg, fogadjunk, hogy neked még a méhecskéket sem mesélték el, akkora selejt vagy!

2020.08.21. 23:52:44

@nincs1agy: nem fogod fel, te kis utolsó, selejt, hogy egy nyitott ablak olyan tolvalyt is becsábít, akik egyébként nem terveztek betörni?! bazdmeg, fogadjunk, hogy neked még a méhecskéket sem mesélték el, akkora selejt vagy!

2020.08.21. 23:53:59

@nincs1agy: " Nem azért van az ablak te nagyon barom, hogy megvédjen a betörőtől, "

hát akkor hagyd nyitva nyáron tárva, te elmebeteg! Mondom, te a selejt vagy, téged a természetes szelekciónak már ki kellett volna szelektálnia, csak megvédtek azzal, hogy hátrányos helyzetű kis nyomorék vagy, és megsajnáltak. Pontosan ezek a selejtek a mongolFidióták.

Vén motoros 2020.08.22. 00:02:22

@nincs1agy: Te tényleg hülye vagy! Én Újbudán lakom egy 90 éves, 52 lakásos, 6 emeletes társasházban, hagyományos tégla épületben, esslingeni faredőnyös, kapcsolt gerébtokos ablakkal ellátott szobákkal, nagy terasszal, hátsó erkéllyel, és az ablakaim egy kb. 2 focipálya nagyságú, 4 utca házai által határolt belső ősparkra néznek. De DÉLNYUGATI fekvésű! Ide reggel 10-től eset fél kilencig tűz a nap. Éjjel kettőkor még, ha kimegyek a szép nagy teraszomra, az izzó homlokzati fal mellett tűzforró levegő áramlik fel, mint egy Pláza bejárati ajtajának légfüggönye. Hajnali 5-kor (minden ajtó és ablak nyitva - kereszthuzat a lichthof felé - 28 fok van a szobákban. Pedig egy átlagos panel iskolához képest ez egy "luxuslakás luxus őspark előtt". (Még klímával is alig lehet kibírni késő délutánra, mert a terasz zöld árnyékoló függönye mögött (amely függönyt izzóra pörköli a nap) 40 fokot mutat a hőmérő.) Méghogy egy panel iskola nyitott ablakokkal reggelre lehűsül. Hacsak úgy nem...

2020.08.22. 01:11:28

@Vén motoros: ez egy idióta pszichopata, mint a Fideszesek általában. Fingjuk nincs a valóságról, hülyék, tudatlanok, illetve, ha mégis tudnak valamit, leszarják, ha mindenkinek rossz, ha nekik éppen szerencsésen jól megy a dolguk. Vagy, ha azt hiszik, hogy jól megy. Na mindegy, szóval másokat leszaró pszichopata selejtek ezek, a társadalom legalja, a szemét.

Gábor Révész 2020.08.22. 07:27:21

@Sir Galahad: Egy szóval sem mondtam,hogy ez így tökéletes. Csak válaszoltam a "hogyan" kérdésedre. Vagyis, ha a minisztérium vette volna a fáradtságot, és megkérdezi azokat, akik ismerik a mai iskolai viszonyokat, akkor a kiadott, semmire sem jó tervezet helyett bizonyára sikerült volna olyat letenni az asztalra, ami közelebb van a való világhoz. Teszem hozzá, nem vagyok szakmabeli, csak megpróbáltam józan, paraszti ésszel átgondolni a lehetőségeket.

Gábor Révész 2020.08.22. 08:32:53

@nincs1agy: Csak tájékoztatásul: az osztályban - alsó tagozatról beszélek - van egy db számítógép, egy db monitor, perifériák, egy db projektor, egy db lézerprinter. Nem egyedi eset, nem belvárosi elit iskola. Vagyis a nyitott ablak bizonyára csábítóan hatna a "recikling matadorokra".
Ezen kívül a mindennapi felszerelés része sok olyan oktatási segédeszköz, ami nem az iskolai szertárban "tárolódik", tekintettel arra, hogy adott esetben naponta használatban van.
De te csak hidd azt, hogy egy osztályból csak füzetet lehet lopni. Halvány elképzelésed sincs a mai iskolákról, mégis osztod az észt ezerrel.

nincs1agy 2020.08.22. 10:00:06

@Gábor Révész: Hát ha csak egy ablak védi ezeket, kezdhettek gyűjteni egy új szettre..

nincs1agy 2020.08.22. 10:03:57

@Vén motoros: Ne próbál a szélsőségekből törvényt csinálni. Egy normálisan átszellőztetett épület délig nem melegszik fel úgy, ahogy írod. (Per pillanat 25 fok van a lakásomban..)

nincs1agy 2020.08.22. 10:06:47

@Tamerlane: Még mindig nem tanultál meg helyesen írni? "Tolvalyt.." Az érettségi hányadszorra sikerült?
Szokásod szerint önmagadat ismételgeted, már csak erre futja..:)

nincs1agy 2020.08.22. 10:07:50

@Tamerlane:

"A címedet nem adod meg?"

Miért, házhoz jössz a pofonért, balfasz? :))

Gábor Révész 2020.08.22. 10:28:07

@nincs1agy: Te szerencsétlen! Te írtad, hogy nyitott ablakkal kell hagyni éjszakára az iskolát, hogy átszellőzzön. Akkor mi köze az ablaknak a védelemhez? Te annyira hülye vagy, hogy még a fideszbuzik közül is kiemelkedsz!

Gábor Révész 2020.08.22. 10:30:07

@nincs1agy: Igen visszás, hogy te kérsz számon helyesírást, de a te mondatodnak meg semmi értelme. Meg kéne keresni a gerendát...

Gábor Révész 2020.08.22. 10:32:51

@nincs1agy: Amúgy nem próbálnál meg a poszt témájához legalább érintőlegesen kapcsolódni?

Gábor Révész 2020.08.22. 10:33:49

@Gábor Révész: Ha szükséges, szívesen elmagyarázom, mit jelent az érintőleges.....

2020.08.22. 10:39:27

@FILTOL:

" elegedetlenkedik"

"ásit"

A mindenhez is értő mongol Fidióta kommentelő csak szarik és böfög. Magyarul sem tud. Ásít, lapoz.

nemecsekerno_007 2020.08.22. 10:45:26

Kivághatnátok GenderMatyit mert teljesen eldékásítja a blogot.

2020.08.22. 10:46:06

@nincs1agy: " Nem azért van az ablak te nagyon barom, hogy megvédjen a betörőtől, "

tudod, a zsákfaludon kívül nem véletlenül találták fel a bukóablakot. pont azért, mert azt gondolták, mégiscsak véd valamennyire attól, hogy valaki minden akadály nélkül kirámolja az egész lakásodból azt, ami cska kifér az ablakon.

de a mongolFidiótának el kell magyarázni, mert az egy olyan selejt, hogy azt hiszi, mindenki szembe megy az autópályán, csak ó a helikopter.

tipikus Orbán-szindróma.

2020.08.22. 10:47:34

@nemecsekerno_007: a náci "értelmiség" feltalálta, hogy tanácsadás címen a semmiért is lehet pénzt lopni.

2020.08.22. 10:53:16

@nincs1agy: "Nem hinném, hogy egy betörőnek egy ablak akadály lenne."

ne is tegyél ablakot a házadba, minek is, te megérdemled, te kis kretén selejt!

"az iskolák hűtése sem ördögtől való. Van pl. olyan vakolóanyag, is amely képes hűteni a helyiséget."

naja, de ha Orbán erre pénzt ad, akkor kevesebb pénz marad az Adrián kurvákra, jachtokra, kokóra. úgyhogy nem ad, mert ez értelmes ötlet lenne, ami idegen a mongolFidiótáktól, ilyenre nem is szavaznának.

2020.08.22. 10:55:50

@nincs1agy: "Nem hinném, hogy egy betörőnek egy ablak akadály lenne."

ne is tegyél ablakot a házadba, minek is, te megérdemled, te kis kretén selejt!

"az iskolák hűtése sem ördögtől való. Van pl. olyan vakolóanyag, is amely képes hűteni a helyiséget."

naja, de ha Orbán erre pénzt ad, akkor kevesebb pénz marad az Adrián kurvákra, jachtokra, kokóra. úgyhogy nem ad, mert ez értelmes ötlet lenne, ami idegen a mongolFidiótáktól, ilyenre nem is szavaznának.

2020.08.22. 10:58:39

@nincs1agy: nem fogod fel, te kis utolsó, selejt, hogy egy nyitott ablak olyan tolvalyt is becsábít, akik egyébként nem terveztek betörni?! bazdmeg, fogadjunk, hogy neked még a méhecskéket sem mesélték el, akkora selejt vagy!

2020.08.22. 11:00:11

@nincs1agy: nem fogod fel, te kis utolsó, selejt, hogy egy nyitott ablak olyan tolvalyt is becsábít, akik egyébként nem terveztek betörni?! bazdmeg, fogadjunk, hogy neked még a méhecskéket sem mesélték el, akkora selejt vagy!

2020.08.22. 11:02:53

@nemecsekerno_007: ja, a 14,5%-os GDP zuhanás, működik a mongolFidióta szerint.

2020.08.22. 11:05:33

@nemecsekerno_007: ja, a 14,5%-os GDP zuhanás, működik a mongolFidióta szerint.

2020.08.22. 11:10:44

@nemecsekerno_007: ja, a 14,5%-os GDP zuhanás, működik a mongolFidióta szerint.

2020.08.22. 11:11:51

@nincs1agy: " Nem azért van az ablak te nagyon barom, hogy megvédjen a betörőtől, "

hát akkor hagyd nyitva nyáron tárva, te elmebeteg! Mondom, te a selejt vagy, téged a természetes szelekciónak már ki kellett volna szelektálnia, csak megvédtek azzal, hogy hátrányos helyzetű kis nyomorék vagy, és megsajnáltak. Pontosan ezek a selejtek a mongolFidióták.

2020.08.22. 11:13:12

Az egyik tök könnyen betartható intézkedés volna, hogy tornaórán a gyerekek olyan dolgokat és úgy csináljanak, hogy a 1,5 méteres távolság meglegyen. Értelmes, könnyen megvalósítható ötlet. Naná, hogy Orbán, Kásler és Ceci hülye hozzá!

2020.08.22. 11:17:37

@nincs1agy: "Nem hinném, hogy egy betörőnek egy ablak akadály lenne."

ne is tegyél ablakot a házadba, minek is, te megérdemled, te kis kretén selejt!

"az iskolák hűtése sem ördögtől való. Van pl. olyan vakolóanyag, is amely képes hűteni a helyiséget."

naja, de ha Orbán erre pénzt ad, akkor kevesebb pénz marad az Adrián kurvákra, jachtokra, kokóra. úgyhogy nem ad, mert ez értelmes ötlet lenne, ami idegen a mongolFidiótáktól, ilyenre nem is szavaznának.

2020.08.22. 11:21:34

@nincs1agy: "Nem hinném, hogy egy betörőnek egy ablak akadály lenne."

ne is tegyél ablakot a házadba, minek is, te megérdemled, te kis kretén selejt!

"az iskolák hűtése sem ördögtől való. Van pl. olyan vakolóanyag, is amely képes hűteni a helyiséget."

naja, de ha Orbán erre pénzt ad, akkor kevesebb pénz marad az Adrián kurvákra, jachtokra, kokóra. úgyhogy nem ad, mert ez értelmes ötlet lenne, ami idegen a mongolFidiótáktól, ilyenre nem is szavaznának.

2020.08.22. 11:23:46

@nemecsekerno_007: a náci "értelmiség" feltalálta, hogy tanácsadás címen a semmiért is lehet pénzt lopni.

2020.08.22. 11:25:17

@nincs1agy: A címedet nem adod meg? Az lenne még igazán biztonságos, és a melegtől is véd, te marharépa!

Ilyen selejtekből áll a Fidesz, mint te.

2020.08.22. 11:26:29

@FILTOL:

" elegedetlenkedik"

"ásit"

A mindenhez is értő mongol Fidióta kommentelő csak szarik és böfög. Magyarul sem tud. Ásít, lapoz.

2020.08.22. 11:27:46

@nincs1agy: " Nem azért van az ablak te nagyon barom, hogy megvédjen a betörőtől, "

hát akkor hagyd nyitva nyáron tárva, te elmebeteg! Mondom, te a selejt vagy, téged a természetes szelekciónak már ki kellett volna szelektálnia, csak megvédtek azzal, hogy hátrányos helyzetű kis nyomorék vagy, és megsajnáltak. Pontosan ezek a selejtek a mongolFidióták.

2020.08.22. 11:29:12

@nincs1agy: A címedet nem adod meg? Az lenne még igazán biztonságos, és a melegtől is véd, te marharépa!

Ilyen selejtekből áll a Fidesz, mint te.

2020.08.22. 11:30:32

@nincs1agy: " Nem azért van az ablak te nagyon barom, hogy megvédjen a betörőtől, "

tudod, a zsákfaludon kívül nem véletlenül találták fel a bukóablakot. pont azért, mert azt gondolták, mégiscsak véd valamennyire attól, hogy valaki minden akadály nélkül kirámolja az egész lakásodból azt, ami cska kifér az ablakon.

de a mongolFidiótának el kell magyarázni, mert az egy olyan selejt, hogy azt hiszi, mindenki szembe megy az autópályán, csak ó a helikopter.

tipikus Orbán-szindróma.

2020.08.22. 11:31:42

@nemecsekerno_007: ja, a 14,5%-os GDP zuhanás, működik a mongolFidióta szerint.

2020.08.22. 11:34:21

@nincs1agy: A címedet nem adod meg? Az lenne még igazán biztonságos, és a melegtől is véd, te marharépa!

Ilyen selejtekből áll a Fidesz, mint te.

2020.08.22. 11:35:39

@nincs1agy: " Nem azért van az ablak te nagyon barom, hogy megvédjen a betörőtől, "

tudod, a zsákfaludon kívül nem véletlenül találták fel a bukóablakot. pont azért, mert azt gondolták, mégiscsak véd valamennyire attól, hogy valaki minden akadály nélkül kirámolja az egész lakásodból azt, ami cska kifér az ablakon.

de a mongolFidiótának el kell magyarázni, mert az egy olyan selejt, hogy azt hiszi, mindenki szembe megy az autópályán, csak ó a helikopter.

tipikus Orbán-szindróma.

Gábor Révész 2020.08.22. 11:36:11

@nemecsekerno_007: Szerintem meg csak megpróbál lesüllyedni a fidess szintjére. Nagy meló. Mondhatni sziszifuszi...

2020.08.22. 11:36:53

@nincs1agy: "Nem hinném, hogy egy betörőnek egy ablak akadály lenne."

ne is tegyél ablakot a házadba, minek is, te megérdemled, te kis kretén selejt!

"az iskolák hűtése sem ördögtől való. Van pl. olyan vakolóanyag, is amely képes hűteni a helyiséget."

naja, de ha Orbán erre pénzt ad, akkor kevesebb pénz marad az Adrián kurvákra, jachtokra, kokóra. úgyhogy nem ad, mert ez értelmes ötlet lenne, ami idegen a mongolFidiótáktól, ilyenre nem is szavaznának.

nemecsekerno_007 2020.08.22. 11:41:18

@Gábor Révész: A szellemeskedés már jól megy, választást nyerni már nem annyira.

2020.08.22. 11:41:53

@nemecsekerno_007: ja, a 14,5%-os GDP zuhanás, működik a mongolFidióta szerint.

2020.08.22. 11:44:40

@nemecsekerno_007: ja, a 14,5%-os GDP zuhanás, működik a mongolFidióta szerint.

2020.08.22. 11:45:49

@FILTOL:

" elegedetlenkedik"

"ásit"

A mindenhez is értő mongol Fidióta kommentelő csak szarik és böfög. Magyarul sem tud. Ásít, lapoz.

2020.08.22. 11:47:18

@nemecsekerno_007: ja, a 14,5%-os GDP zuhanás, működik a mongolFidióta szerint.

2020.08.22. 11:50:58

@nincs1agy: " Nem azért van az ablak te nagyon barom, hogy megvédjen a betörőtől, "

hát akkor hagyd nyitva nyáron tárva, te elmebeteg! Mondom, te a selejt vagy, téged a természetes szelekciónak már ki kellett volna szelektálnia, csak megvédtek azzal, hogy hátrányos helyzetű kis nyomorék vagy, és megsajnáltak. Pontosan ezek a selejtek a mongolFidióták.

2020.08.22. 11:52:05

@nincs1agy: " Nem azért van az ablak te nagyon barom, hogy megvédjen a betörőtől, "

tudod, a zsákfaludon kívül nem véletlenül találták fel a bukóablakot. pont azért, mert azt gondolták, mégiscsak véd valamennyire attól, hogy valaki minden akadály nélkül kirámolja az egész lakásodból azt, ami cska kifér az ablakon.

de a mongolFidiótának el kell magyarázni, mert az egy olyan selejt, hogy azt hiszi, mindenki szembe megy az autópályán, csak ó a helikopter.

tipikus Orbán-szindróma.

2020.08.22. 11:57:36

@nincs1agy: " Nem azért van az ablak te nagyon barom, hogy megvédjen a betörőtől, "

hát akkor hagyd nyitva nyáron tárva, te elmebeteg! Mondom, te a selejt vagy, téged a természetes szelekciónak már ki kellett volna szelektálnia, csak megvédtek azzal, hogy hátrányos helyzetű kis nyomorék vagy, és megsajnáltak. Pontosan ezek a selejtek a mongolFidióták.

2020.08.22. 12:00:26

@nincs1agy: nem fogod fel, te kis utolsó, selejt, hogy egy nyitott ablak olyan tolvalyt is becsábít, akik egyébként nem terveztek betörni?! bazdmeg, fogadjunk, hogy neked még a méhecskéket sem mesélték el, akkora selejt vagy!

2020.08.22. 12:01:47

Az egyik tök könnyen betartható intézkedés volna, hogy tornaórán a gyerekek olyan dolgokat és úgy csináljanak, hogy a 1,5 méteres távolság meglegyen. Értelmes, könnyen megvalósítható ötlet. Naná, hogy Orbán, Kásler és Ceci hülye hozzá!

2020.08.22. 12:03:14

@nemecsekerno_007: ja, a 14,5%-os GDP zuhanás, működik a mongolFidióta szerint.

2020.08.22. 12:04:46

@nincs1agy: " Nem azért van az ablak te nagyon barom, hogy megvédjen a betörőtől, "

tudod, a zsákfaludon kívül nem véletlenül találták fel a bukóablakot. pont azért, mert azt gondolták, mégiscsak véd valamennyire attól, hogy valaki minden akadály nélkül kirámolja az egész lakásodból azt, ami cska kifér az ablakon.

de a mongolFidiótának el kell magyarázni, mert az egy olyan selejt, hogy azt hiszi, mindenki szembe megy az autópályán, csak ó a helikopter.

tipikus Orbán-szindróma.

2020.08.22. 12:11:20

@nincs1agy: " Nem azért van az ablak te nagyon barom, hogy megvédjen a betörőtől, "

hát akkor hagyd nyitva nyáron tárva, te elmebeteg! Mondom, te a selejt vagy, téged a természetes szelekciónak már ki kellett volna szelektálnia, csak megvédtek azzal, hogy hátrányos helyzetű kis nyomorék vagy, és megsajnáltak. Pontosan ezek a selejtek a mongolFidióták.

2020.08.22. 12:14:50

@nincs1agy: nappal is hagyd tárva-nyitva, te balfasz! Meg tudod, az iskolában éjjel nem alszik senki, te elmebeteg, kis selejt!

Tényleg nem igaz, bazdmeg, te olyan idióta vagy, hogy kifolyik a tejbegríz a szádból. Ilyen selejtek a mongolFidióták, ti a társadalom legutolsó kreténjei!

2020.08.22. 12:24:13

@nincs1agy: A címedet nem adod meg? Az lenne még igazán biztonságos, és a melegtől is véd, te marharépa!

Ilyen selejtekből áll a Fidesz, mint te.

2020.08.22. 12:26:29

@nemecsekerno_007: ja, a 14,5%-os GDP zuhanás, működik a mongolFidióta szerint.

2020.08.22. 12:28:02

@nincs1agy: nem fogod fel, te kis utolsó, selejt, hogy egy nyitott ablak olyan tolvalyt is becsábít, akik egyébként nem terveztek betörni?! bazdmeg, fogadjunk, hogy neked még a méhecskéket sem mesélték el, akkora selejt vagy!

2020.08.22. 12:29:08

@nemecsekerno_007: ja, a 14,5%-os GDP zuhanás, működik a mongolFidióta szerint.

2020.08.22. 12:30:29

@nincs1agy: " Nem azért van az ablak te nagyon barom, hogy megvédjen a betörőtől, "

tudod, a zsákfaludon kívül nem véletlenül találták fel a bukóablakot. pont azért, mert azt gondolták, mégiscsak véd valamennyire attól, hogy valaki minden akadály nélkül kirámolja az egész lakásodból azt, ami cska kifér az ablakon.

de a mongolFidiótának el kell magyarázni, mert az egy olyan selejt, hogy azt hiszi, mindenki szembe megy az autópályán, csak ó a helikopter.

tipikus Orbán-szindróma.

Gábor Révész 2020.08.22. 12:31:01

@nemecsekerno_007: Tudod, ez elég gyenge volt. Választást úgy lehet nyerni, hogy egyenlő feltételekkel induló pártok közül az nyer, amelyik hitelesebb. Úgy könnyű nyerni, hogy a pálya erősen lejt, az egyik versenyzőnek fele távot kell teljesítenie és a bíró a keresztapja.
De ha esetleg a poszt témájánál maradnál, és nem elkoptatott fidesz-kiskátés lózungokat pufogtatnál, jobban járnánk. Ja, hogy ahhoz gondolkodni is kéne, a narancslé meg arra alkalmatlan.

2020.08.22. 12:31:46

@nincs1agy: nappal is hagyd tárva-nyitva, te balfasz! Meg tudod, az iskolában éjjel nem alszik senki, te elmebeteg, kis selejt!

Tényleg nem igaz, bazdmeg, te olyan idióta vagy, hogy kifolyik a tejbegríz a szádból. Ilyen selejtek a mongolFidióták, ti a társadalom legutolsó kreténjei!

2020.08.22. 12:34:24

@nemecsekerno_007: ja, a 14,5%-os GDP zuhanás, működik a mongolFidióta szerint.

2020.08.22. 12:37:31

@nincs1agy: "Nem hinném, hogy egy betörőnek egy ablak akadály lenne."

ne is tegyél ablakot a házadba, minek is, te megérdemled, te kis kretén selejt!

"az iskolák hűtése sem ördögtől való. Van pl. olyan vakolóanyag, is amely képes hűteni a helyiséget."

naja, de ha Orbán erre pénzt ad, akkor kevesebb pénz marad az Adrián kurvákra, jachtokra, kokóra. úgyhogy nem ad, mert ez értelmes ötlet lenne, ami idegen a mongolFidiótáktól, ilyenre nem is szavaznának.

2020.08.22. 12:38:48

@nincs1agy: A címedet nem adod meg? Az lenne még igazán biztonságos, és a melegtől is véd, te marharépa!

Ilyen selejtekből áll a Fidesz, mint te.

2020.08.22. 12:45:46

@FILTOL:

" elegedetlenkedik"

"ásit"

A mindenhez is értő mongol Fidióta kommentelő csak szarik és böfög. Magyarul sem tud. Ásít, lapoz.

2020.08.22. 12:46:59

@nincs1agy: nem fogod fel, te kis utolsó, selejt, hogy egy nyitott ablak olyan tolvalyt is becsábít, akik egyébként nem terveztek betörni?! bazdmeg, fogadjunk, hogy neked még a méhecskéket sem mesélték el, akkora selejt vagy!

2020.08.22. 12:53:47

@nincs1agy: " Nem azért van az ablak te nagyon barom, hogy megvédjen a betörőtől, "

hát akkor hagyd nyitva nyáron tárva, te elmebeteg! Mondom, te a selejt vagy, téged a természetes szelekciónak már ki kellett volna szelektálnia, csak megvédtek azzal, hogy hátrányos helyzetű kis nyomorék vagy, és megsajnáltak. Pontosan ezek a selejtek a mongolFidióták.

2020.08.22. 12:55:22

@nincs1agy: "Nem hinném, hogy egy betörőnek egy ablak akadály lenne."

ne is tegyél ablakot a házadba, minek is, te megérdemled, te kis kretén selejt!

"az iskolák hűtése sem ördögtől való. Van pl. olyan vakolóanyag, is amely képes hűteni a helyiséget."

naja, de ha Orbán erre pénzt ad, akkor kevesebb pénz marad az Adrián kurvákra, jachtokra, kokóra. úgyhogy nem ad, mert ez értelmes ötlet lenne, ami idegen a mongolFidiótáktól, ilyenre nem is szavaznának.

2020.08.22. 12:57:53

@nincs1agy: " Nem azért van az ablak te nagyon barom, hogy megvédjen a betörőtől, "

tudod, a zsákfaludon kívül nem véletlenül találták fel a bukóablakot. pont azért, mert azt gondolták, mégiscsak véd valamennyire attól, hogy valaki minden akadály nélkül kirámolja az egész lakásodból azt, ami cska kifér az ablakon.

de a mongolFidiótának el kell magyarázni, mert az egy olyan selejt, hogy azt hiszi, mindenki szembe megy az autópályán, csak ó a helikopter.

tipikus Orbán-szindróma.

2020.08.22. 12:59:16

@nemecsekerno_007: ja, a 14,5%-os GDP zuhanás, működik a mongolFidióta szerint.

2020.08.22. 13:00:48

@nincs1agy: " Nem azért van az ablak te nagyon barom, hogy megvédjen a betörőtől, "

hát akkor hagyd nyitva nyáron tárva, te elmebeteg! Mondom, te a selejt vagy, téged a természetes szelekciónak már ki kellett volna szelektálnia, csak megvédtek azzal, hogy hátrányos helyzetű kis nyomorék vagy, és megsajnáltak. Pontosan ezek a selejtek a mongolFidióták.

2020.08.22. 13:05:49

@FILTOL:

" elegedetlenkedik"

"ásit"

A mindenhez is értő mongol Fidióta kommentelő csak szarik és böfög. Magyarul sem tud. Ásít, lapoz.

2020.08.22. 13:07:04

@nincs1agy: "Nem hinném, hogy egy betörőnek egy ablak akadály lenne."

ne is tegyél ablakot a házadba, minek is, te megérdemled, te kis kretén selejt!

"az iskolák hűtése sem ördögtől való. Van pl. olyan vakolóanyag, is amely képes hűteni a helyiséget."

naja, de ha Orbán erre pénzt ad, akkor kevesebb pénz marad az Adrián kurvákra, jachtokra, kokóra. úgyhogy nem ad, mert ez értelmes ötlet lenne, ami idegen a mongolFidiótáktól, ilyenre nem is szavaznának.

2020.08.22. 13:08:19

@FILTOL:

" elegedetlenkedik"

"ásit"

A mindenhez is értő mongol Fidióta kommentelő csak szarik és böfög. Magyarul sem tud. Ásít, lapoz.

nemecsekerno_007 2020.08.22. 13:32:02

@Gábor Révész: Kiemeltek egy-egy apró részletet és azon rágódtok folyamatosan és mindenkitől ugyanezt várjátok. Ha meg nem mennek bele a játékba, akkor jön a személyeskedés, lejáratás. Ez azt jelzi, hogy fontosabb, összetett témákban már nem tudtok fogást találni a kormányon. Ez elég rossz jel az ellenzék és szavazóik szempontjából. Az ellenzéki politikusoknak nincs vesztenivalója mert ha megint nyer a Fidesz még 4 évig jól megélnek a Patásból. A behülyített szavazóikkal kicsit más a helyzet, de ez legyen az ő gondjuk.
A pálya lejtéséről meg annyit: a most ellenzékben lévők, kormányon elvárták, hogy Mari néni versenyezzen a multikkal, -akiket ők eresztettek az országra - mert akkor lesz piacképes. Utána meg kiderült, hogy a rendszer amit felépítettek 2003 után, kurvára nem piacképes.
De írok egy személyeset is. Soha nem szavaztam a Fideszre, mert inkább kisebb pártokat támogattam, hogy színesebb legyen a paletta. Aztán kiderült, hogy majdnem mind átbaszás volt, mindegyik MSZP szavazattá vált. (Kivéve az LMP amíg Schiffer vezette)
Aztán eltelt 8 év 2010 után és végignézve a ballib ellenzék és a “civil” aktivistáik tevékenységét, 2018-ban a Fideszre szavaztam. Szóval amíg a jelenlegi ellenzék létezik, nincs valós alternatívája a Fidesz kormánynak.

nemecsekerno_007 2020.08.22. 13:34:47

@Tamerlane: A Mandíner korábbi főszerkesztője lesz az Index egyik főszerjesztő-helyettese. Mit szólsz GenderMatyi?!? Kezdheted vágni a centit :)))))))))

Gábor Révész 2020.08.22. 13:46:00

@nemecsekerno_007: Ha szerinted a magyar közoktatás helyzete egy kiemelt kis részlet, akkor nem sok vitázni valónk van. Nem dakota közmondás, de jó: Az ördög a részletekben lakik.
Véleményem szerint a multikat már Antall rászabadította az országra. De ez már történelem, és mint tudjuk, a történelmet a győztesek írják.
Annak idején - én még emlékszem - az MDF egészen más távlatokról beszélt. Antall jól átvert mindenkit.
Az én értékrendem szerint a Fidesznél több kárt még semmilyen pártformáció nem okozott ennek az országnak! Innét kezdve nem szeretnék veled erről vitázni, hívőkkel egyébként is felesleges.
Esetleg a poszt témájához valami?

Gábor Révész 2020.08.22. 14:50:13

@nemecsekerno_007: Ja, még egy gondolat a fideszhez. Addig, amíg ők irányítják a választási rendszert, addig valóban nincs értelme ellenzékről beszélni. Lásd Fehéroroszországot.

Vén motoros 2020.08.22. 15:48:50

@nincs1agy: Látatlanul senkinek a szavahihetőségét sem kérdőjelezem meg. De ha úgy van, ahogy mondod, akkor azt olyan ritka körülmények eredményezhetik, mint a szeplőtelen fogantatást, vagy Sidhártá Budda megvilágosodást.
At ismerősöm Sirokon lakik egy 120 éve épült, sokoszlopos-tornácos, hatalmas nagy falusi házban. körülötte hatalmas kert, és majd' megdöglik a melegtől. Másik ismerősöm a Farkasréti temetővel szemközti kertes családi házban, és dettó. Magyarországon a klíma lassan olyan mértékben változik meg, hogy klíma nélkül élhetetlenek lesznek a lakások, akár újépítésűek, akár régiek. A mezőgazdaságnak is Tuniszra kellene koncentrálnia, mert a földeken is tuniszi állapotok lesznek.
Én 5. éve nem vettem elő a télikabátomat, mert nem volt akkora hideg télen, amelyben az átmeneti kabátban fáztam volna. Egy ma óvodás gyerek, amennyiben nagyobb városban lakik (hőkatlan), csak akkor látott havat, ha a szülei felvitték valamilyen magasabb hegyre ródlizni.
A hatvanas évek elején voltam felső tagozatos. A teleket a nagyszüleimnél töltöttem, Balassagyarmaton. Akkor még olyan TARTÓS telek voltak (a teljes téli szünetemben kitartottak), hogy nagyon régóta nem láttam ilyen teleket.
Nagyapám hajnali négykor kelt, egy kupica szilvóriummal felvértezte magát, a szobaablakon mászott ki az utcára, és a kerítésen át ugrott be az udvarunkba, mert kis "beugróban" lévő üvegajtós tornácajtó elé 1.5 m magasságban odathordta a szél a havat, és nem lehetett belülről kinyitni. Előbb ásott egy lapátnyi szélességű "nyomtávot" a tornácajtóig, elhányta a havat a tornácajtó elől, majd tovább ásott egy nyomtávnyit a fészerig, ahol a takarmányokat tároltuk, majd tovább a csirkeólig és a disznóólig. Majd megetette az állatokat, és holtfáradtan bejött leülni a sparherd mellé, és früstükölni. Nos, az ILYEN teleket sorjázó időjárási viszonyok elmúltak. Magyarországon lassan mediterrán klíma állandósul,. sőt, annál is melegebb. Nem véletlen, hogy manapság már a szegényebb családoknál (nem borsodi zsákfalura gondoltam) is egyre általánosabb a klímaberendezés, mert senki sem szeret hőgutában megdögleni. A HŐSZIGETELÉS pedig nem sokat ér, sokkal fontosabb egy fal HŐKAPCITÁSA, mint a höszigetelése. nem véletlen, hogy egy román kori templomban, aminek nincs "mesterségesen kiépített" hőszigetelése, de a 2m-es teherhordó téglafalak miatt a hőkapacitása olyan nagy, hogy nem kell bele légkondi. Lehet, hogy egy modern falazat, akár 30-35cm-es hőszigetelő ásványgyapot réteggel, amely mögött kiszellőzetetett légtér is létesült, extra jó hőszigetelő, de a hőkapacitása szinte semmi.

nincs1agy 2020.08.22. 16:23:37

@Vén motoros: Albiztam eleget panelban. Reggelre megfelelően kihűlt éjjeli-hajnali szellőztetéssel. A gond az volt vele, hogy a délutáni forróságban viszont kurva gyorsan átmelegedett az egész lakás.
Jelenleg egy nem új építésű téglaházban élek egy külső kerületben. Megnéztem, és ma délre egy picivel 26 fok fölé ment a hőmérséklet a lakásban. Nyilván vannak extrém szélsőségek is, de a globális felmelegedés miatt egyébként is kell valamit kezdeni ezzel, hisz 1-2 évtized múlva a május és a június is nagyon meleg lesz, és nem lehet az a válasz, hogy akkor májusban meg júniusban is maradjanak otthon a tanulók.

nincs1agy 2020.08.22. 16:25:48

@Tamerlane: Tanulj már meg helyesen írni te szerencsétlen hülye (látod, ezt ly-nal kell..:))
Felfogod, hogy egy tolvajt egy csukott ablak nem fog megállítani. Egy rács, riasztó annál inkább, de még egy komolyabb kerítés is inkább elgondolkoztatja, mint egy ablak.

Sir Galahad 2020.08.22. 16:42:34

@Gábor Révész: Meggyőzhető vagyok. El kell ismernem, amit felvázotál, a hibáival együtt is jobb vitaalapnak tűnik, mint a minisztérium anyaga. Szerintem a minisztérium ezt összecspta és csak azért tette közzé, hogy ne lehessen azt mondani, egyáltalán nem készültek fel - pedig ez a helyzet.

Gábor Révész 2020.08.22. 18:20:04

@Sir Galahad: Igen, nekem is ez a véleményem. Írnál arról valamit, mit gondoltál Achilles-saroknak? Szívesen megosztom az elképzelésem részleteit is Veled.

Gábor Révész 2020.08.22. 18:57:28

@nincs1agy: De az sem megoldás, hogy járjanak inkább júliusban is! Saját magadnak mondasz ellent!

Sir Galahad 2020.08.22. 22:48:12

@Gábor Révész: Mindenekelőtt az anyagi háttér. A KSH szerint a legutóbbi tanévben 357 ezer alsó tagozatos volt. Most szorozd be ezt a számot egy olcsó laptop árával (most vettem egyet a lányomnak, 140 ezer volt), meg ha gyerekenként egy szülőt eltartunk, ugyanezt havi mondjuk 200 ezerrel. Mondjuk, fél évig lesz vírushelyzet, akkor még hattal. Mennyi jött ki? És azt még nem is gondoltuk végig, mi lesz a gazdasággal, ha 357 ezer ember fél évre kiesik a munkából. Összesen 4,6 millió ember dolgozik...

nemecsekerno_007 2020.08.23. 09:50:20

@Sir Galahad: Szetinted érdekli mondjuk a PDSZ-t, hogy mi lesz a gazdasággal. Lényeg, hogy hónap végén csilingeljen a közpénz a tanárok számláján. Foglalkoznak is ők azzal, hogy ez honnan, mennyi munkával van. Szíjjártó is elrepkedi a közpénzt, nekik is jár.

Gábor Révész 2020.08.23. 10:02:39

@Sir Galahad: Ebben igazad van. Most tekintsük meg, mennyi TAO pénz megy el a focistákra, mennyi állami pénz megy el presztizsberuházásokra ( pl. Belgrád- Budapest vasútvonal). Valamint ne 140e-es laptopot vegyünk minden diáknak, elég lesz egy 30e-es tablet is. Nem videoszerkesztést fognak a gépen tanulni, elég lesz a World, az Exel meg a PowerPoint. Ebből van ingyenes verzió (OpenOffice), vagyis még a szoftver sem kerül pénzbe. Az Avast ingyenes vírusvédelmet biztosít, az AdobeReader ingyenes. A szülők fizetése már problematikusabb valóban. Meg a kieső munkaerő. De ugye van van 100e álláskereső a rendszerben. Persze nem egy az egyben megfeleltethető a két halmaz, de azért elég jelentős metszetük van.
Egyébként kétségtelen, nem kevés forrást igényelne ilyen formában a rendszer, de viszont így biztosítani lehetne az egészségügy túlterhelésének megakadályozását, ami megint csak plusz forrást jelentene.
Természetesen én ezt a "rendszert" csak hirtelen felvázoltam, nekem nem állnak rendelkezésemre olyan makrogazdasági adatok, ami alapján hatástanulmányt tudtam volna mellétenni, de nem is ez volt a cél. Csak annyit próbáltam bizonyítani, hogy szerény információ birtokában is lehet jobbat kitalálni, mint a minisztériumban, ahol - gyanítom - több információ áll rendelkezésre.

Gábor Révész 2020.08.23. 10:06:04

@nemecsekerno_007: Az alapvető különbség, hogy a tanárok keményen megdolgoznak azokért a csilingelő forintokért, Tarajos Pepe meg a hasát sütteti azokért a forintokért!!!!

Gábor Révész 2020.08.23. 10:34:46

@nemecsekerno_007: Az a legnagyobb gond veletek, narancsagyú fideszbuzikkal, hogy még a nyilvánvaló erkölcstelenséget is bocsánatos bűnnek tartjátok, ha a nyájból követi el valaki. Azért megnézném, fordított szituációban mekkora ribilliót csapna a fidesz?

nemecsekerno_007 2020.08.23. 10:58:52

@Gábor Révész: Hát persze :))) Azér olyan kurva jó az oktatásunk mert minden tanár keményen dolgozik 30 éve.

nemecsekerno_007 2020.08.23. 11:00:06

@Gábor Révész: Milyen fordított szituációban?!?! Amikor az ország a csőd szélén tántorog, Kóka doktor meg helikopterezik az országban?!??

Gábor Révész 2020.08.23. 11:12:52

@nemecsekerno_007: Nem általánosítanék. Nagyon sok elhivatott pedagógus dolgozik látástól mikulásig, főleg az idősebb korosztályból. Miattuk működik még a rendszer. Egyébként, hogy a saját oldalammal szemben is gyakoroljak kritikát, annak idején Magyar Bálint alatt kezdett el süllyedni az oktatás színvonala. Az egy másik kérdés, hogy a nagyszerű fidesz-uralom alatt ez egy jottányit sem javult. A kiemelten támogatott egyházi iskolákban sem.

Gábor Révész 2020.08.23. 11:14:53

@nemecsekerno_007: Annyira bírom, hogy bármire az a válasz, hogy bezzeg a ... . (Tetszőlegesen behelyettesíthető.) Rogán helikopterezése miért nem jutott eszedbe??????????

nincs1agy 2020.08.23. 11:21:45

@Gábor Révész: Más országokban is járnak júliusban. Ha tovább tarthatna a tanév kevesebb óra lenne naponta, így csökkenthetne a tanulók és a tanárok napi leterheltsége. Ez megéri azt a befektetést, ami ahhoz kell, hogy nyáron júliusban is lehessen tanulni a délelőtti órákban.

Lorrh 2020.08.23. 11:30:26

@Neytiri1: igen, sikeres. Ha ez valakinek a célja akkor boldog lehet.

Lorrh 2020.08.23. 11:37:28

@nemecsekerno_007: "Szóval amíg a jelenlegi ellenzék létezik, nincs valós alternatívája a Fidesz kormánynak"
Ebben egyetértünk. Viszont attól még bőven lehet kritizálni a kormány hülyeségeit ám! Sőt!

nemecsekerno_007 2020.08.23. 11:44:49

@Lorrh: Nyilván messze nem tökéletesek. De azt kell, hogy mondjam ez az eddigi legjobb. Az más kérdés, hogy ebben a mezőnyben. 10 év múlva talán kitermelődik egy még jobb.

nemecsekerno_007 2020.08.23. 11:45:26

@Gábor Révész: Azért mert akkor nem táncoltunk a csőd szélén és nem adóztattak szarrá. Ennyire egyszerű.

Neytiri1 2020.08.23. 11:58:34

@nemecsekerno_007: a versenyszellem megvan bennük, folyton 2010 előtti évekre mutogatnak, hogy bezzeg akkor, és bezzeg most...
Híveik legfontosabb érve mellettük pedig az, hogy bezzeg azok a régiek többek loptak...
Egyik érv jobb, mint a másik...

Gábor Révész 2020.08.23. 12:13:10

@nemecsekerno_007: Érdekes, én akkor kevesebb adót fizettem.

Gábor Révész 2020.08.23. 12:15:09

@Neytiri1: Nem külösebben érdemes evvel a fajtával vitatkozni. A szatírát nem értik, az érveket nem fogadják el, a vita alapjait sem ismerik. Tősgyökeres kőbunkók.

Gábor Révész 2020.08.23. 12:17:33

@nemecsekerno_007: Az a baj, hogy sok embernek nincs 20 éve, hogy kivárja, hogy jobb legyen. Orbán rendszerénél bármi jobb lenne a széles tömegnek.

nincs1agy 2020.08.23. 13:31:26

@Neytiri1: Az a gond, hogy a baloldal tíz év ellenzéki lét alatt sem tudott megtisztulni, és megszabadulni azon figurák jó részétől, akik 2010-es súlyos vereségét okozták. Jól mutatja ezt, hogy az ősszel megszerzett önkormányzatokban kik juthattak pozíciókhoz. És persze még mindig ott van a súlyos tehertétel: Gyurcsány(i)..

nemecsekerno_007 2020.08.23. 13:34:04

@Neytiri1: Mutogat a fene a 2010 előtti időkre. Egy csomó akkori politikus most is itt osztja az eszet, így nekem nem kell.

nemecsekerno_007 2020.08.23. 13:35:02

@Gábor Révész: Úgy tűnik, a többség nem, mert csak nem akarják elzavarni a Patást.

nemecsekerno_007 2020.08.23. 13:36:40

@Gábor Révész: A gyerekeidnek van, ez lenne a lényeg. Azért volt szívás az utóbbi 30 év mert minden idősebb generáció most azonnal akart nyugati életszínvonalat. Ezért adósodtunk el.

Neytiri1 2020.08.23. 13:42:56

@nincs1agy: miért, a fidesz megtisztult? Az egyik oldal OV, a másik GYF. Volt és van és lesz.
És mindkettő mellett a kiszolgáló személyzet. Vajon a fideszből mi lenne OV nélkül? És kiért rajongnának a nyugdíjasok, ha nem ő lenne? Karizmatikus ember, és ezt kihasználja. A hívői jóval nagyobb rózsaszín ködben élnek, mint GYF hívői. A hatalom egyébként nagy úr. Kevés ember van, akit nem térítene olyan útra, ahol most éppen OV jár.
Kíváncsi lennék, mi lenne nélküle? Szerintem ilyen "erős" ember nincs több náluk. Kapzsi és pénzéhes igen, de ilyen erős markú senki és talán nem is tudna ilyen "egységet" tartani, mint ő. A fidesz nagy szerencséje OV. Imádkozhatnak, hogy sokáig éljen.
Én valahogy így látom ezt. De mindig szeretem, ha mások véleményét is hallhatom/olvashatom, mert tágítják a látásmódomat.

Neytiri1 2020.08.23. 13:45:41

@nemecsekerno_007: téged nem ismerlek, itt láttalak először, így nem pont rád gondoltam. Összességében a fideszre és hívőikre. Ha te nem, akkor bocs, te nem.

nincs1agy 2020.08.23. 14:49:08

@Neytiri1: Orbán nem vezette kétharmados vereségbe saját politikai oldalát, és nem hazudott "reggel , éjjel meg este", mint az elkúró. Nem növelte 30 százalékponttal a GDP arányos államadósságot. Miniszterelnöksége alatt nem alkalmazott a rendőrség törvénytelen eszközöket azonosítószám nélkül intézkedései során tömegesen. Fejleszti, nem szétzülleszti a hadsereget. Nem adta el az egyik legjelentősebb hazai vállalatot az oroszoknak..

Szóval ezerszer inkább Orbán ,mint Gyurcsány..

Sir Galahad 2020.08.23. 14:49:40

@Gábor Révész: Én meg azt gyanítom, hogy a minisztériumban elvégezték az általam felvetett szorzásokat és rájöttek, hogy ennyi milliárdot biztosan nem kapnak. Azt már eleve tudták, hogy ha úgy hozzák vissza az online oktatást, ahogy tavasszal ment, akkor a szülők felgyújtják a minisztérium épületét, tehát nem maradt más, mint hogy el kell indítani az iskolai oktatást. És hogy a szülők lenyugodjanak, összedobták ezt a semmit érő szabályrendszert. Közben meg, mi mást tehetnének, imádkoznak, hogy ne egy iskola legyen az új járvány gócpontja. Ez egy ilyen kényszerhelyzet.

Sir Galahad 2020.08.23. 14:59:07

@nemecsekerno_007: Mondjuk egy szakszervezetnek pont ez a dolga. Azon mondjuk jót szoktam nevetni, hogy ha a PDSZ-nek van valamilyen probléma megoldására egy több pontos javaslatcsomaga, abban függetlenül attól, hogy milyen problémáról van szó, biztos ott van a további pedagógus béremelés.

Neytiri1 2020.08.23. 15:15:49

@nincs1agy: Orbánnak csak azért van kétharmada, mert az ellenzék még saját pecsenyéje sütésénél tart, és nem a közös vacsoránál.
Orbán is hazudott már, úgy érzem, csak ügyesen palástolja, illetve még nem vallotta be - a szolgáinak sem. Viszont rém ügyesen tudja eladni a semmit valaminek, illetve a vereséget mondjuk az EU-ban győzelemként, kis szeletet kicsípve az elért "eredmény"ből.
Az ő veszte egyébként úgy is lehetséges, hogy valaki elárulja, mindig van ilyen, így betegesen kontrollálnia kell magát.
Orbán veszélyesen eladósítja az országot az oroszoknak és a kínaiaknak (Paks, Budapest-Belgrád vasútvonal) és furcsa barátkozásai vannak más országok vezetőivel, aminek az eredménye (jó vagy rossz) évek múlva lesz érezhető. Drukkoljunk :)
Hú, azért úgy látom, hogy GYF rendőri intézkedése még 100 év múlva is megfelelő tény lesz a rendőri államról.
Én azért úgy gondolom, hogy bár nem tett ilyet OV, azért a fehérorosz alkalmazást nem igazán ítélte el, a törököt sem. Azért ez is jelez valamit.
Ne legyen igazam.
És olyan nagyon komoly tüntetés még nem volt, hogy élnie kéne hasonlóval.
A hadsereget muszáj fejlesztenie, sok-sok éves lemaradása van a fidesznek, nem tehet mást. Én személy szerint felesleges pénzkidobásnak ítélem, hiszen az egészségügy és az oktatás szarban van, de én nő vagyok, nem értek ehhez. Mindössze annyit, hogy vannak szép tankok.
Nem adott el magyar céget? Ezt nem tudom, és mondjuk én attól sem ugrok két métert örömömben, hogy minden viszont az ők kezükben van (ML és társai). Nem, ő megveszi drágán a lezüllesztett, fejlesztésre várókat a haverjaitól, mondhatnám az én adómból. De ez olyan elcsépelt szöveg :)
Szóval, nekem egyik sem...
De nem tudnék új játékvezetőt sem mondani :(

Lorrh 2020.08.23. 16:36:45

@nincs1agy: orbán nem hazudik???? Most ezt komolyan írtad, vagy ironizálsz?
Mert mostanában ez a divat, hogy kajakból kell gecinagyot hazudni vastagpofával bele a kamerába rezzenéstelen tekintettel. Ha meg már tényleg semmi érvük a hazugságot kimagyarázni, akkor jön a "boldogkarácsonyt" betrollkodása.

Lorrh 2020.08.23. 16:41:02

@Neytiri1: orbán nem adott el magyar céget, viszont rengeteg nyugati befektetés milliárdos állami támogatást kapott, ezek viszik ki a profitjukat és a rabszolga bérek miatt magyarok már nem is jelentkeznek oda dolgozni, ezért ukrajnából és szlovákiából buszoztatják a dolgozókat. Ergo a magyar állam a magyar adókból ukrán munkahelyeket támogatott.
Nyilván nem ez volt a célja, de ide jutott a történet.
És az ostoba erőpolitizálás amiatt képtelen a tévedését belátni. Bármilyne tévedését képtelen belátni, mert az számára a gyengeség jele.
Ha támadják, akkor meghosszabbítja a kisvasutat Bicskéig. Meg Lovasberényig.

Neytiri1 2020.08.23. 16:53:44

@Lorrh: köszönöm a kiegészítést, ezzel teljes mértékben egyetértek. Munkaerő-közvetítő cégek is búsásan hasznot hoznak néhány embernek, és totális kiszolgáltatottságot sok-sok magyar munkásembernek, illetve az ukránokra szakosodottaknak is. Egészen komoly "iparággá" fejlődött ez, illetve az elszállásolásuk, a településeken, a lakosság legnagyobb "örömére".
És ha már... a modern "rabszolgatörvényekről" se feledkezzünk meg...

Gábor Révész 2020.08.23. 18:00:58

@Sir Galahad: Igen, sajnos pontosan ez a helyzet. Sem az oktatás, sem az egészségügy nincs abban a helyzetben, hogy a szükséges támogatást megkapja. Most a sport aranyévei zajlanak. Csak nehogy böjtje legyen ennek. Az oktatásból kispórolt milliárdok csak 10-20 év múlva fognak jelentkezni, de akkor tragikus formában. Sajnos az ország vezetése csak a holnapra gondol, a holnapután nem érdekli őket.

Gábor Révész 2020.08.23. 18:09:00

@nincs1agy: Orbán nem is indult olyan választáson, ahol abszolút nem felé lejtett a pálya. Úgy rohadt könnyű 2/3-os győzelmet aratni, hogy előtte az ország vezetésének a történelem legnagyobb gazdasági válságának hatásait kellett menedzselnie. Csak jelezném, hogy maga Orbán mondta annó, hogy jó állapotban vette át a gazdaságot Bajnaitól. És könyörgöm, hagyjuk már ezt a jelöletlen rendőri témát, 14 év telt el azóta, lépjünk már túl ezen. De ha már ennyire ezt erőlteted, akkor miért nem beszélsz a fradi-hulligánok bevetéséről, a kopasz-gárda tevékenységéről? Ja, az más...azt Orbán rendelte meg. Vagy miért nem beszélsz Vancsik József meggyilkolásáról? Vagy a felcsúti juhász meggyilkolásáról? Ja, az is kínos, mert azt meg Pintér "úr" intézte.

Gábor Révész 2020.08.23. 18:12:47

@nincs1agy: Ja, még valami. A hadsereg szétzüllesztése az MDF alatt kezdődött, és éppen Orbán volt annó az egyik fő szószólója a sorkatonaság megszűntetésének. A fejlesztést pedig kénytelenek vagyunk kinyögni, mivel a NATO erre kötelez minket. Ugye, azt te sem gondolod, hogy Orbán valaha is adott volna ennyi pénzt a honvédségnek, ha nem kényszerítette volna erre a NATO?

nincs1agy 2020.08.23. 18:29:09

@Gábor Révész: Remélem ezt viccnek szántad. '98-ban mindenki meg volt győződve arról, Lajtán innen és túl, hogy a szoci-szadesz kormány újrázni fog. Csalódniuk kellett..:)

"Csak jelezném, hogy maga Orbán mondta annó, hogy jó állapotban vette át a gazdaságot Bajnaitól."

Ezt mikor és hol mondta?? Nem kellene álhíreket terjeszteni..Egyébként épp a baloldal kampánya szólt arról 2002-.ben, hogy a gazdaság jól teljesít, de szélesebb rétegeket kellene részesíteni ennek jótéteményeiből. "Több pénzt a zembereknek!" -szólt a rigmus..

"És könyörgöm, hagyjuk már ezt a jelöletlen rendőri témát, 14 év telt el azóta, lépjünk már túl ezen."

Nem demokratikus hozzáállás az, hogy ha valaki egyszerűen túl akar lépni azon a tényen, hogy azonosítószám nélküli maszkos rendőrök, olyan eszközökkel felszerelkezve amelyek nem lehettek volna náluk, több ponton súlyosan megsértve a rendőrségi törvényt intézkedtek totálisan jogsértő módon. Úgy, hogy vezetőik később kitüntetéseket kaptak, és a miniszterelnök, állítása szerint, az intézkedések idején kapcsolatban állt velük.

"A hadsereg szétzüllesztése az MDF alatt kezdődött, és éppen Orbán volt annó az egyik fő szószólója a sorkatonaság megszűntetésének"

Én arról beszélek, amit kormányra kerülve csináltak. Orbán fejleszt, bővíti a szerződéses állományt, Gyurcsány leépítette, züllesztette a haderőt. Nato kötelezettségeink mindig is voltak, amelyeket a jelenlegi kormány teljesít, a szoci-szadesz katasztrófabrigád Gyurcsány(i) vezetésével viszont nem teljesített..

nincs1agy 2020.08.23. 18:30:17

@Lorrh: Ez a te elképzelésed. Gyurcsány(i) viszont maga ismerte el saját párttársai előtt, hogy "hazudtunk reggel, éjjel meg este." Beismerő vallomás..

nincs1agy 2020.08.23. 18:40:54

@Neytiri1: Gyurcsány egy beismerő vallomást adott arról, hogy a kormányzás folyamán egész végig hazudta. "Hazudtunk reggel, éjjel, meg este" szólt a beismerő vallomás.

"Orbán veszélyesen eladósítja az országot az oroszoknak és a kínaiaknak"

Orbán jelentősen csökkentette a GDP arányos államadósságot, vezetése alatt jelentősen csökkentek az állampapírkamatok, a mostani államháztartási hiány mértéke pedig csak álom lehetett szociszadeszénak. Paks II-ről pedig már a 2010 előtti vezetés is tárgyalt, amit egy ekkora ország csak hitelből képes finanszírozni. Az oroszok egyébként egy hitelkeretet biztosítanak a projekthez. Gondolom tudod mi a különbség egy hitel és egy hitelkeret között. Gyurcsány(i) viszont eladta nekik a Mol-t, és a hazai titkosszolgálatokba is beengedte az oroszokat.

"A hadsereget muszáj fejlesztenie, sok-sok éves lemaradása van a fidesznek, nem tehet mást."

Ő fejleszt, szociszadeszék nyolc éve alatt viszont leépült a haderő. Még csak szinten sem tartották.

"Mindössze annyit, hogy vannak szép tankok"

Meg új légvédelmi rendszer, új harci helikopterek, és a szerződéses állomány nagysága is jelentősen nőtt.

Gábor Révész 2020.08.23. 18:52:22

@nincs1agy: Rohadtul nincs kedvem tovább folytatni ezt a meddő vitát. Te csak fújod a magadét, ami a legcsekélyebb mértékben is az istenedre rossz fényt vetne, azt nem veszed figyelembe. Légy boldog, nyald tovább Orbán seggét, részemről befejeztem veled a párbeszédet.

Neytiri1 2020.08.23. 19:02:58

@nincs1agy: A hit jó dolog, átsegít nehézségeken, az érzékelések feladatukat vesztik, a szem nem lát, az ész megáll, a fül válogat.
Boldog aki hittel él, csak egyetlen szürke felhő rontja hitének kék egét, hogy kényszert érez, hogy hitét másnak bizonyítsa, és ez a feladat vihart okoz kellemes és biztonságosnak hitt életében.
Én egyébként bírlak, a sok trágár hittérítő mellett te egy egészen kellemes és normális férfi vagy. Tényleg :)

u.i.: www.atv.hu/belfold/20101110_a_bajnai_kormanyt_meltatta_orban_viktor
www.szoljon.hu/orszag-vilag/hirek-orszag-vilag/orban-rehabilitalta-bajnait-343383/#
A fiúk azóta is emlegetik a megszorításokat, de titkon szerintem örülnek, hogy ezeket a megszorításokat nem nekik kellett meghozniuk...

Aki nem mondja, hogy hazudott akármikor, még nem jelenti azt, hogy nem élt ezzel a lehetőséggel :)

Gábor Révész 2020.08.23. 19:18:04

@Neytiri1: Köszönöm, hogy előkerested, nekem már nem volt kedvem.
Amúgy feleslegesen fárasztottad magad, innét ez a téma lekerül az adott fidesz-droid napirendjéről, mert a tényekkel nem foglalkoznak. Csak a vakhit.

Gábor Révész 2020.08.23. 19:19:47

Amúgy a szerződéses állomány azért nő, mert evvel próbálják a munkanélküliek számát elcsalni.

Gábor Révész 2020.08.23. 19:20:54

Ja, és 2010 óta most hirtelen megvilágosodtak, hogy fejleszteni kell a haderőt. Eddig nem volt fontos????

Neytiri1 2020.08.23. 19:59:35

@Gábor Révész: szívesen :)

"fejleszteni kell a haderőt. Eddig nem volt fontos????"
A "portyázók" meg a "fürkészek" most találtak jó üzletet ebben, a lélegeztető gépeket már megtalálták...

Gábor Révész 2020.08.23. 20:26:05

@Neytiri1: Az a szerencsénk, hogy ezekből nem vettek 14000 darabot....

Gábor Révész 2020.08.23. 20:30:12

@Neytiri1: Egyébként, gondold el! Egy ilyen légvédelmi rakéta csillió dollár. Szerinted lesz annyi, hogy legalább egyet próbaként, gyakorlásként kilőjenek? Vagy madzagot kötnek rá, hogy időben visszahúzzák, nehogy felrobbanjon? És milyen céltárgyra fogják gyakorlásként kilőni? Mondjuk, Rogán helikoptere pont megfelelő lenne...

Neytiri1 2020.08.23. 21:01:12

@Gábor Révész: majd virtuálisan lövöldöznek vele gyakorlásképp :)
Remélhetőleg igaziból soha nem lesz rá szükség és pusztán pénzkidobás lesz, mint a fociba ölt forintok.

Lorrh 2020.08.23. 21:06:28

@nincs1agy: igen. De attól hogy gyurcsány egy szemétláda, ettől még orbán nem lesz szentlovag. A két dolognak semmi köze egymáshoz.
Orbán a saját jogán egy sima hazug ember, mi ez ellen az érved?

Gábor Révész 2020.08.24. 06:55:09

@Lorrh: fidesz-droidtól soha ne várj érvelést! Arra nincsenek kiképezve. Innét csak mocskolódást kaphatsz, mivel ellent mertél mondani, sőt, bántani merészelted a nagyvezírt.

Gábor Révész 2020.08.24. 10:00:52

@Lorrh: Egyébként, ha jól sejtem, őt most leváltják innét, erről a blogról, mivel egyértelműen beégett a hazugságaival. Hamarosan jön egy új droid, aki folytatja a gyurcsányozást, mintha nem is lettek volna előzmények. Annyira átlátható a fidesz online-stratégiája, dehát ennyire futja. Normális embert nem találnak erre az alja munkára, így maradnak az ilyen egyagysejtű "beírógépek", akik gondolkodni nem tudnak, csak az eléjük tett utasításkészlet szerinti paneleket gépelgetik be.

nincs1agy 2020.08.24. 10:07:56

@Hunyadi_János: Nem fogod fel libsidiot, hogy egy ablak nem fog megállítani egy betörőt sem. Rács, riasztó, vagy egy komolyabb kerítés annál inkább..

nincs1agy 2020.08.24. 10:08:55

@Neytiri1: A tények makacs dolgok. Ezeket soroltam fel neked előbbi kommentemben..

nincs1agy 2020.08.24. 10:09:36

@Gábor Révész: Én csak a tényekkel szembesítelek. Megértem, ha fáj..

Gábor Révész 2020.08.24. 11:53:31

@Neytiri1: Csak a tények kedvéért: "Az Amerikai Egyesült Államok Külügyminisztériuma hatvan darab AIM-120C-7 / C-8 AMRAAM-ER – megnövelt hatótávolságú légvédelmi rakéta –, valamint a hozzá tartozó pótalkatrészek, műszerek, oktatási anyagok és kiképzési szolgáltatások esetleges eladását hagyta jóvá a Magyarország számára 230 millió dolláros becsült költséggel –értesült a Magyar Nemzet."
"Az Egyesült Államoktól vesz légvédelmi rakétarendszert a Magyar Honvédség – a mintegy egymilliárd dolláros beszerzésről szóló szándéknyilatkozatot Benkő Tibor honvédelmi miniszter és David Cornstein, az Egyesült Államok magyarországi nagykövete írta alá szerdán Budapesten, közölte az MTI."
"Száznyolcvan AIM–120C-7 AMRAAM közepes hatótávolságú rakéta értékesítését hagyta jóvá Magyarország számára az Amerikai Egyesült Államok Külügyminisztériuma (State Department), a döntésről a Kongresszust is értesítették. Az USA Védelmi Biztonsági Együttműködési Ügynöksége által magyar idő szerint kedd este bejelentett ügylet értéke 500 millió dollár, mintegy 148 milliárd forint."
Ez, ha jól számolom, 1 milliárd 730 millió dollár, x300 (nagyvonalúan számolva) 519 milliárd Ft.

Neytiri1 2020.08.24. 13:43:41

@Gábor Révész: a tények makacs dolgok és fájók is :(
Én ezek láttán az összegek láttán sírni tudnék. Nem ezért fizetek adót. Miközben mennyi más a béka segge alatt van és nincs rá pénz.
De én nőként maradnék a kardozásnál a mezőn, aztán aki győz, az győz, hazajönnek és vacsorát készítek az uramnak (remélem túléli), tovább nem gondoltam.
Bocs, tudom ez "szőkenős", de ez van.
Dühös vagyok, még akkor is, ha védekezni kell. Vak vagyok, nem látom az ellenséget, főleg nem az ilyen sokba kerülő ellenséget, még akkor sem, ha ezzel most elkaszáltam magam a férfiak táborában.
Van egy kis szépségkirálynős génem: Világbéke...

Neytiri1 2020.08.24. 13:44:46

@nincs1agy: az én tényeim is makacsok :)

Gábor Révész 2020.08.24. 17:44:34

@Neytiri1: Ezért ne sírjál. Ezt vállaltuk anno, amikor a NATO tagjai lettünk.
Ezért sírjál:
Orbán Viktor miniszterelnök 2017 őszén bejelentette: hazánk 60 millió euróból, azaz 19 milliárd forintból 500 ágyas onkológiai kórházat épít a vietnámi Can Tho városában. De miért éppen Vietnám? Amikor idehaza egymilliárd forintból is rendezni lehetne például a Jahn Ferenc Dél-pesti Kórház adósságát, írja a Magyar Hang.

Igaz, a vietnámi kórházépítés nem mai keletű projekt. Erről már 2009-ben, a Bajnai-kormány idején megállapodást kötött a két ország, ám végül a 2013-as határidőig hiába várták a magyar segélyhitelt az Eximbanktól az ázsiaiak. Pedig 2012-ben már a kivitelezők is megvoltak: a Novotrading Medical Kft. és a KÉSZ Csoport konzorciuma nyerte el a tendert. A pályázat körül azonban volt néhány furcsaság, egyes források szerint a magyar tervek nem vették eléggé figyelembe a helyi mocsaras környezet sajátosságait. Úgy tudni, azóta már „jó” kezekbe került a beruházás, amelyet a Mészáros Lőrinchez – Orbán Viktor jóbarátjához – közel álló Magyar Építő Zrt., valamint az eszközbeszerző VMD Kórházi Technológiai Zrt. végezhet el.

Ám ez még nem minden: további 440 millió euró, azaz 136,5 milliárd forint értékben indított vietnámi segélyhitelprogramot Magyarország. Ebben 11 projekt szerepel, amelyek között víztisztítómű, vízerőmű, városi csatornafejlesztés is található, valamint további három általános és egy szülészeti-nőgyógyászati kórházat is építene hazánk a kommunista országban. Ez utóbbi szintén elképesztő nagyvonalúságról tanúskodik, bár a hazai kórházak talán másként vélekednek erről. Sőt, tavaly ősszel egy határozatból kiderült, 7,1 milliárd forintot sem sajnál a kormány arra, hogy Vietnám fővárosában, Hanoiban reprezentációs célokra művelődési és közösségi házat vegyen.

Az Orbán-kormány 2010-től Debrecennek és Felcsútnak soron kívüli támogatást adott stadionépítésre. A 2014-es Nemzeti Stadionfejlesztési Program 80 milliárd forint támogatást tartalmaz.
Elsőként 2014. április 21-én a 3,8 milliárd forintból épült felcsúti Pancho Arénát adták át.
2012-re ígérték, végül 2014. május elsején adták át a debreceni Nagyerdei Stadiont, ami 13,5 milliárd forintba került.
A legdrágább stadion eddig a Groupama Aréna. 2014. augusztusában vette át a Ferencváros (19,5 milliárd Ft)
Felújították Szolnokon a Tiszaligeti Stadiont (2,5 milliárd), új stadiont kapott a Gyirmót (910 millió), a Mezőkövesd (1,25 milliárd), a balmazújvárosi új sportpályára 640 milliót költöttek.
Az MTK 5500 fős új stadionja 6,5 milliárdból készült el. 2016. október 13-án adták át. A megnyitón kifütyülték Orbán Viktort.
2017 októberében adták át a Haladás új stadionját és sportkomplexumát 15,6 milliárd forintért.
2018 októberére készült el a Videoton új stadionja 14,4 milliárd forintért. A Diósgyőr 8 milliárdos stadionja egy nemezetközi szavazáson 2018 legszebb sportlétesítményei közé került.
Az új Vasas-stadion az eredetileg tervezett 5 milliárd forint helyett több mint 9 milliárd forintba került.
A Budapest Honvéd stadionjának bontása 2019 elején kezdődött, 11,7 milliárdból épül majd egy 8 ezer fős új létesítmény.
2019 novemberében adják át a legnagyobb beruházást, az új Puskás Ferenc Stadiont, ami 142,5 milliárd forintba kerülhet, és Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó cég építi.

És sorolhatnám napestig...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.08.25. 06:04:44

@Hunyadi_János: Nahát! Most büszke vagyok magamra! Sikerült belevernem a beton fejedbe, hogy a tolvajt nem ly-al írtják. :-))

Neytiri1 2020.08.25. 11:37:52

@Gábor Révész: könnyeim már elapadtak -volna-, ha mindig sírtam volna ezeken és hasonló tényeken :)
Na de ez például egészen szórakoztató (mondhatnám viccesnek is akár)
www.youtube.com/watch?v=sMfOdJOHoDs
ami megmutatja, hogy mi Magyarországon a siker és milyen ember kell hozzá, hogy elérje azt (milyen jó, hogy olyan önzetlen ember, hogy megosztja velünk a titkot)
"Legyetek bátorak!" :D
süti beállítások módosítása