Szerte nézett s nem lelé
2019. november 20. írta: waddy

Szerte nézett s nem lelé

Nem mindig könnyű együtt értelmezni egy dal zenei minőségét és szövegének tartalmát. Van úgy, hogy mind a kettő remekmű, olyan is van, hogy mindkettő csapnivaló. Ilyenkor egyszerű a helyzet: az ember a minőséget választja. Tekintsünk most el attól, hogy a tömegmédiában a mulatós,  lakodalmas vagy az egynyári sláger műfaj alkotásai mekkora tömegeket hódítanak meg évről évre. Goethe Erlkönig-je Schubert zenéjére  minőségi munka, még akkor is ha valaki nem rajong a romantikáért. A TNT zenekar Kicsi gesztenye című dala akkor is hitvány fércmű,   ha - mai állás szerint -1,6 millióan tekintették meg.

Más a helyzet a „Nélküled” című dallal. Nem értek egyet azokkal, akik szerint ez tömény giccs, noha valóban erősen hat az érzelmekre. De érdemes és szükséges külön szólni az Ismerős Arcok zenéjéről, és külön a dal szövegéről. Azt gondolom, hogy zeneileg minden megvan benne, ami egy dalt slágerré tesz. A baj igazából a szövegével van. Önmagukban a verssorok is tiszták, érthetőek és ha eltekintünk attól a történeti kontextustól, amelyre utalnak, csaknem hibátlanok. Magyarországon azonban minden szónak súlya van, és vannak mondatok, amelyeknél külön kell választani az esztétikai minőséget az igazságtartalomtól.

Miért fontos az igazság? Nyilván nem azért, mert a slágerszövegek írói magvas gondolatokkal akarják megtölteni a hallgatóság fejét. A Beatles csaknem teljes életműve lapos, közhelyes dalszövegekből állt össze; igazságtartalmát a hatvanas évek társadalmi környezete garantálta. Meg amúgy sem értettük a szövegeket, a dalok viszont jók voltak. Kissé élesebben fogalmazva: kapóra jött nekünk annak idején, hogy nem beszéltünk angolul. Még élesebben: a tudatlanság volt az, ami miatt a dalok zeneisége által nyújtott örömérzést nem árnyékolták be a szövegekben előforduló ügyetlenségek. Hank Williams amerikai countryénekes szövegei viszont hellyel-közzel szélsőséges gondolatokat is megfogalmaznak. Ettől persze még a zene jó, de társul azért hozzá némi rossz szájíz. Az Ismerős Arcok dalszövege nem az igazságot mondja ki, de nem is hazudik. Féligazsággal dolgozik: azt hirdeti, hogy ötmillió magyarról nem hall a nagyvilág - ami akár igaz is lehet. De azt sugallja, hogy ez az ötmillió egy homogén tömeg, egy ág, egy leszakított végtag  - tehát valami. ami egységes és önmagával azonos. Azt a hamis látszatot kelti, hogy tudja, miről beszél. Bár nem mondja ki, de azt hirdeti, hogy a Trianonban elszakított nemzettestek valahol a Kárpátok bércei között senyvednek és csak mi, anyaországi magyarok nyújtjuk ki feléjük a kezünket. És attól tartok, hogy nem szól az én családomról, akik Amerika- és Ausztrália-szerte élik - élték külhoni életüket.

Az " egy vérből valók vagyunk " verssor viszont nettó hazugság. Anélkül ,hogy birtokomban lenne Kertész Mihály, Amerigo Tot, Victor Vasarely, Neumann János, Szentgyörgyi Albert és a többiek genetikus állománya, ki merem jelenteni, hogy vérük nem azonos. A költő nyilván nem is konkrét biológiai értelemben fogalmazta meg mondandóját, metaforikusan viszont még inkább zavarbaejtő ez a sor.

Nem baj. Nem ez a baj. A dal jól énekelhető, már csak az a kérdés: kötelező-e énekelni. Vagy esetleg ildomos. Nemzeti énekeinket nem mindenki énekeli, ugyanis nem mindenki van tisztában a szöveggel. Ettől még az illetőknek nem kell elhagyniuk a Kárpát-medencét. Azt is el tudom képzelni, hogy valaki eltérően reagál a Himnusz vagy a Szózat hangjaira egy ünnepélyen, otthon a saját nappalijában, vagy egy labdarúgó mérkőzésen. Az is lehet, hogy fáradt, öreg vagy mozgássérült. És nem áll fel. Esetleg ismeri Kölcsey szövegét - nemcsak az első versszakot, hanem a teljes verset -  és mondjuk azon a véleményen van, hogy a szöveg mint vers már elavult. Mára részben elveszítette azt az érvényét, amellyel a 19. század elején még rendelkezett. Gondolhatja azt, hogy a huszadik század történései legalábbis megkérdőjelezték a "megbünhődte már e nép a multat s jövendőt" sorok igazságát. És az ötmillió magyar, meg az a 600 000, akit a mai Magyarország üldözött el a hazájából, aligha tudja hittel énekelni, hogy „a nagyvilágon e kívül nincsen számodra hely.”

Futballmeccseken amúgy érdekes dolgok szoktak történni. Van úgy, hogy zászlót égetnek, vagy köpködnek egy másik ország himnusza hallatán, netán rasszista feliratokat feszítenek ki. Ez egy ilyen hely. Azt gondolom, hogy a gyűlölködésnek és agressziónak ez a sivár pusztasága  fényes ünnepéllyé alakulhatna, ha a magyar válogatott megtanulna futballozni. Ez egyelőre várat magára. Addig marad az önsajnálat és a teli torokból áradó tudatlanság.

A bejegyzés trackback címe:

https://paradigmauj.blog.hu/api/trackback/id/tr3015317172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bafana 2019.11.21. 17:43:07

Csak meg kell nézni, micsoda Tanácsköztársaság-arcok támadták a dalt. Csak úgy, hirtelen, amikor együtt énekelte 60 ezer ember. Pedig a szám már vagy 20 éves...

Attilajukkaja 2019.11.21. 18:46:37

@Fülig José:
Ezt a dalt egy marék határon túli tizenéves gyerek írta. Nekik talán ez a "mekkkkorahazaffyvgyok buziság" kicsit mást jelent, mint neked vagy nekem.

@Bafana:
Ez minek a zenéje?

Gáz van! 2019.11.21. 18:52:03

@Attilajukkaja: Senki sem mondta, hogy kötelező lenne felállni.
Pont az a legkisebb baj az indexessel, hogy nem állt fel, nem is értem, miért szajkózzátok folyton ezt.

géntérkép 2019.11.21. 18:54:23

Az a baj, hogy nem abban a közegben szól a dal, amelyikhez írták.
Kellene az értelmezéshez az a kor, és életérzés.

" Bár a lényeget még nem érthetted,
Amíg nem éltél nehéz éveket"

Ez az egész csak a kilencvenes években volt életszerű, akkor csak kimondatlanul kimondva lehetett elmondani dolgokat.
"S akkor még nem volt baj, ha nem ismerted (szeretted).
Tessék megnézni a videót:

P. Mobil - Nélküled (Ismerős Arcok cover) - YouTube
www.youtube.com › watch
Dalszövegek
Annyi mindent kéne még elmondanom,
Ha nem teszem, talán már nem is lesz rá alkalom.
Hogy elmeséljem, milyen jó, hogy itt vagyunk,
Mint a régi jó barátok egyet mondunk s egyet gondolunk.
Mint a villám tépte magányos fenyő,
Mint a vízét vesztett patak, mint az odébb rúgott kő.
Mint a fáradt vándor, ki némán enni kér,
Otthont, házat, Hazát, nyugalmat már többé nem remél.
Bár a lényeget még nem értheted,
Amíg nem éltél nehéz éveket!
Hogy történjen bármi, amíg élünk s meghalunk,
Mi egy vérből valók vagyunk!
Mint a leszakított haldokló virág,
Mint az öt millió magyar, akit nem hall a nagyvilág.
Mint porba hullott mag, mi többé nem ered,
Ha nem vigyázol ránk olyanok leszünk mi is, nélküled.
Bár a lényeget még nem érthetted,
Amíg nem éltél nehéz éveket!
Hogy történjen bármi, amíg élünk s meghalunk.
Mi egy vérből valók vagyunk!
Bár a lényeget még nem érthetted,
Amíg nem éltél nehéz éveket!
Hogy történjen bármi, amíg élünk s meghalunk.
Mi egy vérből valók vagyunk!
Mi egy vérből valók vagyunk!
Mi egy vérből valók vagyunk!
Forrás: Musixmatch
Itt érhető el:

Spotify

Deezer

Play Zene
Előadó: P. Mobil
Album: Veletek
Kiadás éve: 2018.
Műfaj: Rock

waddy 2019.11.21. 18:54:31

@dare: Schubert csak egy opció. Teljesen igazad van: nem én fogom megmondani, hogy mi a jó zene. Ez valóban szubjektív. Épp erről írtam: az Ismerős Arcok zenéjével sincs baj: a szövegével annál inkább.

waddy 2019.11.21. 18:59:54

@Bafana: Milyen a Tanácsköztársaság-arc?

rgs 2019.11.21. 19:19:29

Tényleg azon megy a vita hogy kinek mennyire tetszik egy dalszöveg? Exem-faxom. Az indexes jómunkásember meg "lázadásból" nem állt fel énekelni amikor mások igen? Egy stadionban? Jesszus. Legalább a szotyit durván kiverték a kezéből? Nem tudta megmutatni a kis könyvét a kamerába mert épp nem őt filmezték? Kiba' óvoda.
A Scholl testvérek vagy épp Bauer Sándor tudnának mesélni a lázadásról. Nekünk már "lázadó"-ból is csak tesco gazdaságos jutott.

enrikokaruszo 2019.11.21. 19:20:09

...szóval, minden megvan benne, ami egy slágerhez kell, de nem giccs, ez volt a legjobb

enrikokaruszo 2019.11.21. 19:23:54

a halálra fárasztott húdeigaz költői képeket meg tényleg hagyjuk
haldokló virág meg éhes vándor
nagyon gáz ez az egész

waddy 2019.11.21. 19:30:06

@rgs: Igazad van. Lázadáshoz ez kevés és szánalmas. Ám szerintem it nem mez a lényeg. Az én írásom azt kéri számon, hogy miért énekelünk - pláne himnikus igénnyel - olyasmit, aminek az értelmével nem vagyunk tisztában.

moszkvicssluszkulcs 2019.11.21. 19:32:51

Szerintem meg akár lehetne az új himnusz is.

rgs 2019.11.21. 19:40:40

@waddy: Mindenki azt énekel amit akar. Nem kényszerítették rá senkire. Nem is vertek el senkit azért mert nem énekelt. Ennyi. Ez a "himnikus igény" kifejezés - nos? Focimeccs. Énekelnek. Tömegpszichózis. Lelkük rajta. Nem masíroztak karszalagos egyenruhás emberek. Nem volt kardlapozás sem rendbontás és a mentők is tették a dolgukat. Ilyenek a mindennapok.

Attilajukkaja 2019.11.21. 20:01:16

@Gáz van!:
"nem is értem, miért szajkózzátok folyton ezt"
Kik???????? Te is leírtad most, ezek szerint te is "szajkózod"?

@géntérkép:
Nem is tudtam, hogy ez egy P. Mobil szám. :o)

"Bár a lényeget még nem értheted,
Amíg nem éltél nehéz éveket!"
Szerintem ez a szöveg nagyon is illik a magyar focira, mert az utóbbi évtizedekben CSAK nehéz éveket él.

Mad Marx 2019.11.21. 21:07:40

Nem giccses, de legalább buzis.

Marton Nemo 2019.11.21. 21:41:44

Tisztelt Uraim,
Mélységesen elszomorít ahogyan ezt az egészet értelmezik!
A dal szövegének pontatlanságain vagyunk fennakadva amikor egyáltalán nem erről van szó!Itt a szomorú emberi sorsokról van szó, egy nemzet szétszakításáról és igen önsajnálatról is milyen meglepő!
Nagyon kíváncsi lennék a kedves cikkíró hogyan értelmezné ezt az egészet akkor ha azzal szembesülne,hogy a politai játszmák és vezetőink alkalmatlansága következményeként holnap nem ott ébredne ahol szokott!Nem ott ahol a felmenői ezer éven át éltek hanem egy másik országban!(románia,jugoszlávia,csehszlovákia,ukrajna)!
Elvennék mindenét amit eddig megteremtett és elköltöztetnének a Kárpátokon túlra vagy bárhová idegen környezetbe!
Gondolkozzunk el ezen egy kicsit,mit éltek át ezek az emberek!
Megjegyezném,erről ők tehettek legkevésbé!
Szóval ez a dal erről szól nagyvonakban,ezekről az emberi sorsokról és emberekről akik az eltelt több mint 100 év utá is megmaradtak Magyarnak!
Neked sierült volna?
Mielőtt elkezdődne a fikázás,igen én itthon élek és sosem éltem az elcsatolt területeken!Mindössze éltek ott rokonaim!
Nem érzem Magyarabbnak magam nálatok!
Végezetül mint fentebb írtam,ez a dal nem fociindulónak készült!
Dunaszerdahelyen találkozott a focival mert ott van létjogosultsága ennek a történetnek!
Nekem ez a dal nem a teli torokból áradó tudatlanságok szimbolizálja,hanem sokkal mélyebb érzéseket kavar fel!
Örülök annak is,hogy az új stadionban is elénekelték és mert azt mutatja,hogy van mg aki belát a színfalak mögé!

Ggábor 2019.11.21. 22:34:28

A dalt még nem hallgattam meg, de majd meg fogom. Mivel a csapból is ez dől, most már tudom, hogy a dunaszerdahelyi focicsapat indulója. Ott biztos fontos mentálhigiéniás szerepet tölt be, mivel változatos barmok próbálják meg megakadályozni, hogy a magyar himnuszt énekelhessék. Hogy hogyan jön ez a MO-Uruguayhoz, azt mondjuk nem értem.

Azt hogy 60 000 ember énekelte volna, kötve hiszem. A Himnuszt ilyen helyen az emberek negyede énekli, és még egynyolcada tátogja. Az 21 000.

Ez viszont igazi gyöngyszem, még régebben találtam, hallgassátok !
www.youtube.com/watch?v=UBidV4NDuLI

Exploiter 2019.11.21. 22:42:18

Mivel sosem érdekelt a foci, külön rá kellett keresnem, hogy most miről megy a sírás.

Akinek az a véleménye, hogy elég már a siránkozásból és ideje előre nézni, annak igaza van.
És megértem, hogy van, aki nehezen tud tovább lépni, de a történelem ilyen. Ez van.
Megjegyzem, pont ugyanezt várom el a fekete rabszolgaleszármazottaktól, zsidó túlélőktől, meg úgy általában mindenkitől és megvetem azt, akit csak ez, vagy csak az zavar.
A szöveg meg egyáltalán nem rossz, egy modern x faktoros popszámhoz képest világirodalmi klasszis.

Andriska07 2019.11.21. 23:17:14

Csak azt nem értem miért épp ezt a nótát kellett elővenni. Miért bántja ennyire a posztert? Ennél milliószor rosszabbak vannak. 600e elüldözött? Kik űzték el őket? Azt hittem maguktól mentek a jobb megélhetés reményében.

Bafana 2019.11.21. 23:35:52

@waddy: Milyen a Tanácsköztársaság-arc? A gugli a barátod. Ha rákeresel a népbiztosokra, sok hasonlóságot találsz. De úgy is lehetne mondani, hogy a 19-ből 18.

laci_52 2019.11.21. 23:45:47

"600 000, akit a mai Magyarország üldözött el a hazájából"

Ez nettó hülyeség! A mai Magyarország senkit sem üldözött el! Vannak, akik elégedetlenek voltak az itthoni életszínvonalukkal, ezért külföldre mentek dolgozni, de ezt mindnyájan önként, kényszer nélkül vállalták! Még az is lehet, hogy az itthoni gazdasági helyzet javulását hallva sokan haza is települnek.

Az elüldözés más kategória. Elüldözték azokat, akiket '56-os szerepvállalásuk miatt börtön vagy kötél fenyegetett, ezért kénytelenek voltak elhagyni az országot.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2019.11.22. 00:31:50

politikai zenében az a kérdés, mit akar hallani. Ha kedves kegyes hazugságokat a mindenszépésjóvoltcsak vagy a mindenszépésjólenneha, akkor mehetnek a nemzeti rockok, ha lemondó melankóliát akkor Zoránt meg Bródyt, ha meg sötét realizmust, akkor Kozmoszt.

A nemzetközi porondon az anarchista punk a legkövetkezetesebben jelen levő, mint a Chumbawamba, akik írtak a mi 56-unkról is, és Margaret Thatchert is elküldték a fenébe. Ha már minőség. Ha politika meg zene, akkor az arc erodálása nélkül leginkább kritizálni lehet leginkább a hatalmat, szóval ha rock és keménység és lázadás, akkor nincs dörgölőzés a hatalomhoz, meg nyáladzás.

waddy 2019.11.22. 00:38:43

@Marton Nemo: Nem erről van szó. A nemzetiségi kérdés 150 éve hever a szőnyeg alatt, ahová besepertük. Neki lehet - neki kellene állni a múlt feldolgozásának, de erre egy futballmérkőzés nem megfelelő terep. Az, hogy kivel vagyunk egy vérből valók, igen összetett probléma. Annyi biztos, hogy azokkal, akik az elmúlt századok során folyamatosan lenézték és megvetették a nemzetiségeket; akik Magyarországot két világháborúba vezették, velük egy vérből valók vagyunk. Érdemes a saját anyaországi felelősségünkön eltűnődni, csöndesen,énekszó nélkül.

morph on deer 2019.11.22. 01:03:58

Jaj.
Ez a nóta úgy gagyi ahogy van.
Ezen nincs sok minden szépíteni való, ez van. Úgy a szöveg, mint a dallam egy közhelygyűjtemény, teljesen mindegy, hogy milyen szempontból nézzük.

Ezzel szemben a körülmények úgy hozták, hogy valami ismeretlen okból Dunaszerdahelyen ez vált a tiltakozás és a “magyarságtudat” jelképévé.
Miért, van ilyen, akár a legjobb családban is előfordulhat! Ott is lehetnek olyanok, akik eddig jutottak, ezzel semmi gond.

De az ég kibaxott szerelmére, mi köze van ennek egy stadionavatóhoz Budapesten?j
Mire fel lett ez ott a fő attrakció?
És ami még problémásabb szerintem: milyen alapon lett ez a középszar dalocska egyenrangú a Magyar Himnusszal?

Félreértés ne legyen, most nem a Himnusz zenei és szövegbéli minőségére gondolok, hanem a státuszára!

Amikor Magyarország himnusza elhangzik, akkor a vigyázzállás egy elvárt és megszokott reakció.
Amikor valamely más nemzet himnusza hangzik fel pl valamilyen esemény kapcsán, akkor is.
De nehogy már ez a bávatag dalocska vegye már áz a Magyar Himnusz rangját!

Fel kéne már cseppet ébredni a nagy nemzetthy giccsmámorból és helyükön kezelni a dolgokat, nem lehetne végre, tisztelt hölgyeim és uraim, kedves elvtársak, elvtársnők, Rózsi néni..!*
Ééébresztő!

(*© Sándor Gyuri)

user friendly 2019.11.22. 01:13:07

@waddy: nem kell, hogy értelme legyen. elég ha benne van néhány hívó szó, vagy kifejezés. itt pl magyarok, hazám, otthon, egy vérből valók vagyunk. Ha ehhez még társul egy slágeres, kicsit szentimentális zene, minden adott, hogy kvázi himnuszként lehessen teli torokból, önmagunktól meghatódva énekelni.
Ha eléggé hat az érzelmekre, onnantól az emberek nagy részét nem érdekli, hogy van-e értelme, igazságtartalma. Sokan talán meg sem tudják ítélni. Érzelmi és nem értelmi alapú befogadásról van szó.

chrisred 2019.11.22. 04:41:52

@MAXVAL bircaman közíró: A Himnusz egy megzenésített költemény, Kölcsey versének semmi köze ahhoz, hogy milyen lett a vers zenei feldolgozása. Aki pedig giccsnek tartja, az a világirodalom összes vallásos jellegű művét annak bélyegezheti.

FLAZZ 2019.11.22. 04:42:41

Gáborkát zavarta ez a dal. A közönség többi része élvezte, ez pedig titeket zavart. De ez le is leplezi a mai a liberális demokrácia felfogást. "Hogy mérték ti valamit is a mi jóváhagyásunk nélkül élvezni? Főleg ilyen irredenta dalokat. Vegyétek tudomásul, hogy ez a nemzeti dolog idejétmúlt dolog. Éljen az internacionalizmus, éljen a Tanácsköztársaság!"

chrisred 2019.11.22. 04:56:06

@laci_52: Az 56-os menekülteknek csak nagyon kevés része követett el olyasmit, amiért rá büntetés vátt volna, ha itthon marad. A többség a szovjet gyarmati rezsimtől akart megszabadulni, akár politikai okokból, akár azért, mert elégedetlen volt az életszínvonalával.

n3spr3ss0 2019.11.22. 05:10:43

Nyálas siránkozás. Az viszont nagyon megy a magyarnak.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.11.22. 05:26:35

@chrisred:

Bocs, én annak tartom. Hozzáteszem: nagyon kevés himnusz nem ilyen.

chrisred 2019.11.22. 05:30:13

@MAXVAL bircaman közíró: Ismétlem, a himnusz egyházi műfaj, akár a Miatyánkot is tarthatod giccsnek, nagyjából ugyanazt mondanád.

kéki béla 2019.11.22. 06:05:48

@chrisred: ne kezdj egy félmajommal verset elemezni! ;)

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.11.22. 06:31:01

a magyar szenvedes felemlitese = onsajnalat?
ne legy mar szanalmas? mi nem szenvestunk a nemzetgyilkossagi kiserletben amit trianonnak hivtak?
nem hordtak foldet a meg élő delvideki magyarokra a tomegsírban, ugy hogy meg napokig lehetett hallani a szenvedők kiáltozását?
nekunk is vannak artatlan halottaink es nekunk is faj a vilagtortenelem egyik legaljasabb tette ami trianon.
Es ne aggodj kedves poszter.nem vagyunk egy verbol. Ez nem baj. Sőt. De ideje azt mondani eleg volt abbol hogy nekunk az emlekezas a multba foedulas es koldoknezes.
Mi soha egy fillert nem kertunk, se nem kaptunk a halottakért,.mi nem ertekesitjuk a halottaonkat minden ujabb nemzedeknek, mint más. Mi nem koveteljuk az emlekezest, da az hogy mar lassan emlekezni is tilos? eleg volt.
Amig a Benes dekretum él, addig kussoljon mindenki aki trianonnal kapcsolatban barmit is felhanytorgat a magyarnak.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.11.22. 06:36:06

@n3spr3ss0: hat javan pofaja a magyarnak sajat halottai siratni ahelyett hogy hogy más, kotelezo, cafolhatatlan, vitathatatlan emberirtas felett szomorkodna, ami napi szinten kötelező.
skandallum.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.11.22. 06:42:45

@Attilajukkaja: senki nem mondja hogy kotelezo felallni a dal alatt.
de hogy abbol gyoletcikket krealni hogy DAFKE NEM ALLTAM FEL, es ezt kozze tenni...az kötelező?
sunyi alja kazar betelepülő, aki megveti a gazdanepet amin eloskodik.ennyi.

Ottó Barta 2019.11.22. 06:48:16

Eddig, minden nap olvastam az Index érdekesebb cikkeit. Ez volt az utolsó, hogy erre linkre kattintottam! Viszlát Index!

cso zsi 2019.11.22. 06:58:45

@chrisred: A mi himnuszunk a "búbánatos istenf.... verése", míg más népeké lelkesítő, néhol örömteli.
Ez a határontúli giccs is pont olyan.
A P. Mobil feldolgozás valamennyit lendít rajta, már csak a szöveget kéne átírni.

bubex11 2019.11.22. 07:08:33

@Andriska 07: Hmm...talán lapozz vissza kb.a '40-es évekig...

jatagán9 2019.11.22. 07:10:10

Ezen a jobb foci semmit nem fog se fog segíteni. Ez a gondolat az egy vérből valók vagyunk szintje volt.

bubex11 2019.11.22. 07:16:14

@FLAZZ: Nincs azzal semmi baj ha sokan éneklik,elérzékenyülnek a dal hallatán,hiszen van még ilyen hatást kiváltó nóta bőven.Ezért is írják azokat.Jóapám a "Kicsiny falum ott születtem én"-re pityeregte el magát rendszeresen.
De! Ne legyen már kirekesztve a Nemzetből az,aki esetleg nem ismeri,nem énekli,esetleg nem áll vigyazzba a dal hallatán !!!

midnight coder 2019.11.22. 07:19:53

@morph on deer: Az, hogy mi gagyi alapvetõen ízlés kérdése. Ma, amikor a könnyûzene nagy része az amcsi gettópatkányok által idehányt rap, ami mint mûfaj kb. azért került be a köztudatba, mert a kiadók a drága sztárok helyett ócsított egyszer használatos primitíveken akartak meggazdagodni, amikor még mindig velünk a világ/népzene ami lényegében több száz éves giccs, amihez ráadásul a mai embernek az égvilágon semmi köze, és miközben a mi himnuszunk sem kicsi giccs, ráadásul tényleg elég poros szegény, elég nagy bátorságra - vagy korlátoltságra, esetleg sznobságra vall legiccsezni valamit. Ráadásul a "komoly" zene pedig már sok évtizede arra van optimalizálva, hogy 10 percnél tovább csak az tudja hallgatni aki süket, vagy akinek ez a szakmája.

bubex11 2019.11.22. 07:20:10

@FILTOL: Benes....Vitya tök jóban van ezzel a cseh Babissal.Vajon miért nem teszi szóvá neki..???

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.11.22. 07:22:19

@bubex11: hagyjuk mar eztva kirekesztve dumat. ki a fasz van kirekesztve? nem kell enekelni, nem kell felallni...UJSAGCIKKET IRNI MUSZALY? es ha megirta...ne legyen mar csicska szar gyava fos...ne pityorogjatok bmeg h visszaszolnak...
nem kotelezo a magyarságot vállalni, gyunyolodni askalodni, beletorolni a szaros talpat a magyarba az kotelezo? az ke ogaz?

midnight coder 2019.11.22. 07:24:28

@bubex11: Nem kell kirekesztve lenni. Igazából a himnusz alatt sem kellene mindenkinek vigyázzban állnia. Amúgy meg azért faszság ez a feháborodás az egy vérbõl valók vagyunkon, mert itt Európában mi többé-kevésbé mind egy vérbõl valók vagyunk. Igen, kedves zsidó barátaim, nektek sem sok közötök van mára genetikailag a hajdani dicsõ õsökhöz, ahogy mi sem vagyunk az a hajdani apró termetû, barna bõrû csapat aki még nyereg alatt puhította a lóhúst. Ja, és a genetikai vizsgálatok alapján jó eséllyel Hitler bácsi maga is zsidó volt, legalábbis voltak abból a térségbõl származó õsei. Ha ezt anno idejében megtudhatta volna...

Nbl 2019.11.22. 08:29:27

@FLAZZ: A Youtube nézettségeket alapul véve Kis Grofo és Jolly vmelyik csodálatos alkotását még többet szerették volna hallgatni ... neked tetszett volna?

Nbl 2019.11.22. 08:33:57

@Marton Nemo: Ahogy látom, neked azért annyira még itthon sem sikerült magyarnak maradni, h tudd, a magyar mint köznév, kis m-mel írandó... egyébként az elcsatolt területek közül is kifelejtetted az Őrvidéket, bár melletted szóljon, h az ottani magyarok vhogy sosem tiltakoztak túlságosan az elcsatolás miatt...

chrisred 2019.11.22. 08:57:27

@cso zsi: A mi Himnuszunk himnusz, ahogy a nevében is benne van, másoknak meg induló a hivatalos nemzeti zeneművük. Ez két különböző műfaj. Az angol anthem kifejezésbe mindkettő beletartozik.

chrisred 2019.11.22. 09:03:51

@géntérkép: Igen, kontextus és elfogadottság. Geszti Péter szövegével nincs semmi gond tartalmilag, mégse hiszem, hogy általános közösségi érzéseket keltene.

Van egy ország,
ahol álmomban jártam:
Magyarország,
ahol az arcodban láttam
a magam arcát.
Az ölelésben bőség,
az igaz ügyben hűség
voltál.
Én ezt az arcot már őrzöm,
Magyarország!
Hiszek az álmomban
egy életen át…
Magyarország!
Te vagy a szívembe írva.
Magyarország!
Te vagy a lelkemre bízva.
Magyarország,
hát te vezess most engem,
és amit meg kell tennem
segítsd!
Legyél a holnapban rejlő
bizonyosság!
Én csak az életem bízom rád…
Van egy ország,
ahol álmomban jártam:
Magyarország,
ahol az arcodban láttam
a magam arcát.
Gyere és egyszer végre,
amikor új nap ébred,
te várj!
Gyere és és bújj hozzám újra
Magyarország!
Én ezer év óta várlak már…

Gyere és egyszer végre,
amikor új nap ébred,
te várj!
Gyere és és bújj hozzám újra
Magyarország!
Én ezer év óta várlak már…
Magyarország!
Idegen földön ha járok,
Magyarország,
velem az út is megfordul
haza hozzád.
Velem az ősök kérnek,
engedd, hogy benned éljek
tovább,
ahogyan ők élnek bennem,
Magyarország!
Milliók áldása szálljon rád!
Velem az ősök kérnek,
engedd, hogy benned éljek
tovább,
ahogyan ők élnek bennem,
Magyarország!
Milliók áldása szálljon rád!
Legyél a holnapban rejlő
bizonyosság!
Én csak az életem bízom rád!
Legyél a holnapban rejlő
bizonyosság!
Milliók áldása szálljon rád!

alfacharlybravo 2019.11.22. 09:16:26

@waddy: Olyan mint a tiéd ha már kérdezed, Kun Bélás, Szamuely Tiboros, Lukács Györgyös Rákosis és Gerős meg az egész libzsi és filoszemita pofás. Szóval olyan befogadó nemzet árulós.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2019.11.22. 09:57:44

Tömegrendezvényre felállni Himnuszra, Szózatra, egy perc megemlékezésre. Mit nem lehet ezen érteni?

MultilateralDezvoltat 2019.11.22. 10:00:18

Amikor a határontúli magyarokat jogsérelem éri, arról nem ír azonnal a NYTimes, tehát nettó igazság, és az “egy vérből valók vagyunk” meg azoknak szól, akik az ellenkezőjét tanulták lelkesen Kádár elvtárstól... Ettől még lehet giccses.

Andy73 2019.11.22. 10:04:28

"Futballmeccseken amúgy érdekes dolgok szoktak történni. Van úgy, hogy zászlót égetnek, vagy köpködnek egy másik ország himnusza hallatán, netán rasszista feliratokat feszítenek ki. Ez egy ilyen hely."

Igen, ez egy ilyen hely. Olyan, hogy kifütyülhetik a miniszterelnököt is, mint a Groupama Aréna megnyitó ünnepségén. Most is sokan valószínűleg csak azért vettek jegyet, hátha most is megtehetik, nem a meccs miatt, de ez a lehetőség most nem adatott meg nekik, csak a dalba tudnak belekötni.
A dal pedig valóban többféleképpen értelmezhető, és érzékenyen érinthet embereket a magyar történelem fényében, nem csak Trianon, hanem a II. Vh. kapcsán is, tehát kényes választás.
A határon túli előadó gyerekek az első értelmezést erősítik, de nyilván tisztában voltak a szervezők a második értelmezési lehetőséggel is, és akár provokációnak is szánhatták. Ti jól felhergelitek az embereket a stadionstopos kamányotokkal, nem lehet normális megnyitóünnepséget tartani, beszédet mondani, mert csak botrányt csinálnátok belőle. Jó, akkor megkapjátok ezt a dalt, nem valami szokásos, mindenkinek egyformán érdektelen slágert vagy DJ-t.

konrada 2019.11.22. 10:16:58

Tényleg nem értem, mit kell ezen rugózni.

...hiszen elénekelték felállva a Soho Party számát is, és az tényleg f.s, de mégsem emlegeti itt fel senki...

2019.11.22. 10:22:55

A szöveg nem giccs, hanem nagyjából értelmetlen. Amikor először hallottam, egy darabig azt hittem, hogy valami béna szerelmes dal, aztán egyszercsak beúszott a nemzeti érzelem, azóta sem tudom összerakni, gagyi úgy, ahogy van. Zeneileg szimplán unalmas.

midnightcoder2 2019.11.22. 10:29:49

@Eugene Horse: Az, hogy a szövegértésed ott tart ahol, szerintem nem a szöveg hibája.

2019.11.22. 10:42:49

@midnightcoder2: jó, hát valakinek egy rakás random szótól is megömlése meg könnyhullása lesz, egészségedre. Biztos Ákost is mélyművészetnek tartod :))))))

waddy 2019.11.22. 11:20:36

@alfacharlybravo: Kérlek, ha zsidózni akarsz, keress magadnak más felületet!

waddy 2019.11.22. 11:26:47

@FILTOL: Emlékezni nem tilos, sőt: nagyon fontos dolog. De például a délvidéki eseményekre emlékezéshez szükségeltetik annak ismerete is, hogy a magyar katonák mekkora vérengzést vittek végbe a szerb lakosság között. Ajánlom Gion Nándor életművét elolvasásra, vagy a Hideg napok című film megtekintését. Mindkét szerző magyar, bár nem egy vérből való.

morph on deer 2019.11.22. 12:05:33

@midnight coder:
“ Az, hogy mi gagyi alapvetõen ízlés kérdése.”

Nálam a gagyi az olcsó közhelyekből összefércelt “alkotás” úgy általában, ha a dalokról van szó. Ez ebben az esetben is így van, zeneileg és szövegileg egyaránt.

Részletek, amiket már hallottál, unalomig ismert megoldásokkal összekapcsolva, egy lényegében teljesen érdektelen zenét eredményez, amit a frazírozással próbál feldobni a billentyűs.
Attól még nyugodtan lehetne jó is, hogy nem tetszik, de ez nem az. Ennek semmi köze az ízlésemhez, ez a zenei teljesítményről szól.

A szöveg ugyanezen az elven épül föl: vannak szavak, szókapcsolatok, amiket mindenáron bele akart tuszkolni a szerző, aztán megpróbálta összekötni őket valahogy, hogy egységes egészként hasson. Így aztán a prozódia olyan amilyen, ami elég rendesen kihallatszik előadás közben.
Ettől még semmi gond, tőlem nyugodtan hallgassa, ordítsa, stb aki rá van szorulva.

Megnyugtatásként annyit, hogy számtalan sokkal rosszabb nóta születik manapság, még ennél is kevesebb hozzáértéssel, de tényleg! Valaki talál két-három akkordot, valami dallamocskát az óvodai emlékeiből, meg hozzá nyolc sor szöveget, aztán azt hallod a végtelenségig újra meg újra, hogy múljon az idő... Aztán mikor már fellélegeznél, hogy vége, akkor megy még egy kört! Jaj.

Engem ez az egész mindössze azért érdekelt, mert teljesen hibbant dolognak tartom, hogy a himnusz megfelelőjeként kezelik a dalt, ráadásul a nemzetre hivatkozva mondják el mindennek azt, aki ezzel nem ért egyet!

Én egyébként nem ismertem korábbról, viszont most odafigyelve meghallgattam, még külön elolvastam a szövegét is, és hogy tudjam miről is van szó. És nem lett jobb. :(

Etniez 2019.11.22. 12:32:40

@Ottó Barta: Ki szomat érdekel?

Ez a Nélküled egy szar szám sajnos, hiába imádják Felvidéken plusz a stadionokban.
Továbbá, nem hivatalos himnusz, szóval az áll fel rá, aki akar, nem értem ezt a hisztit.
Vagyis értem, vicces.

Ui: Kárpátia sokkal jobb számokat ír.

Etniez 2019.11.22. 12:34:28

@FILTOL: nagy magyarkodás közben ne gyalázd meg az anyanyelvemet, köszi: muszáj.

Etniez 2019.11.22. 12:37:27

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: azt, hogy a Nélküled nem Himnusz és nem Szózat.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.11.22. 12:56:28

@Etniez: akkor 5todszörre is megkerdezem
igen, ne. a himnusz
igen nem kotelelo felallni es wnwkelni.
de ujsagcikket, gyuloletfelorat muszaj tartani? ez a keedes.
leszarja az ember h a kazar gyerek mit erez, sot minnel szarabb neki, annal jobban tudhatjuk...jo uton vagyunk.
de
amikor megérkeznek a reakciok a cikkere, akkpr enm ke pocsogni, sirni, kirekesztes miatt vernyakllni. megirta? meg, akkpr legyen fasza gyerek es valllaja h van aki ezzel nem ert egyet.
ennyi.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.11.22. 13:06:45

@Etniez: Továbbá, nem hivatalos himnusz, szóval az áll fel rá, aki akar, nem értem ezt a hisztit.
Vagyis értem, vicces."
senki nem kifogasolta h nem allt fel, sot kb mindenki leszarta a suket csicskájat...
de mwgorta, amugy indexesen. most meg sirankoztok kirekesztesrol? nevetséges. irt egy mocskolodo cikket, kapott valaszt rá.
zsepit kuldjunk nektek?

keletiszél 2019.11.22. 13:24:36

Aki ezt a dalt nem hallja ,nem érti és nem érez semmit a hallatán az inkább hallgasson.Ez a dal a magyaroknak szól.

Szabados Patrícia 2019.11.22. 13:44:22

Ez a dal végletesen elavult, a mai tudomány állása szerint ugyanis tudvalevő, hogy a legtöbb európai emberrel egy vérből valók vagyunk, azaz ugyanaz a genetikai eredetünk.

Szabados Patrícia 2019.11.22. 13:46:25

@keletiszél: .
Sajnos, a refrén alapján a dal nem csak a magyarokról szól, hiszen szinte minden európai néppel egy vérből valók vagyunk. Ez a refrén, és ez az értelme, az egy vér egy genetikai köteléket jelent, így ez a dal inkább európai, mint magyar, hiszen a refrén szerint nem egy a kultúránk, hanem egy vérből valók vagyunk.

Szabados Patrícia 2019.11.22. 13:49:26

@Nbl: Az őrvidéki magyarok genetikájuk szerint inkább németek, tudom, mert a családom is környékbeli, és végeztettem genetikai vizsgálatot.

Szabados Patrícia 2019.11.22. 13:51:03

@FILTOL: A dal nem éppen magyar, hiszen az egy genetikai származásról szól a refrén, és genetikai származásunk szerint az összes környező néppel vagyunk egy vér.

Szabados Patrícia 2019.11.22. 13:52:16

@FLAZZ: A dal egyáltalán nem nemzeti, hiszen a refrén azokat élteti, akik egy vérből valók, mivel egy a genetikai származásunk a többi környező néppel, így a dal internacionalista.

laci_52 2019.11.22. 13:54:56

@keletiszél: Igazad van! Továbbmennék: ez a dal minden igaz magyar embernek a lelkébe talált, ezért sikeres.

erol 2019.11.22. 14:21:32

@laci_52: Igazad van! Még továbbmennék: ez a dal a világegyetem leggyönyörűbb dala, szépsége mellett elhalványul a nap és elhomályosodik a gyémánt csillogása. Mikor meghallottam két napig zokogtam a gyönyörűségtől, ezért sikeres.

Szabados Patrícia 2019.11.22. 14:21:55

@laci_52: Ezek szerint minden igaz magyar ember szereti a szomszéd népeket, akikkel egy vérből valók vagyunk. Na, ez azért nem olyan rossz! :D

erol 2019.11.22. 14:22:34

Csak vicceltem, unalmas nyávogás.

Szabados Patrícia 2019.11.22. 14:23:54

@erol: Mondjuk azért az egész világegyetem népeivel nem egy a genetikai örökségünk, de a szíriusziakkal mindenképpen egy vérből valók vagyunk.
:D

Attilajukkaja 2019.11.22. 14:24:24

@FLAZZ:
"Gáborkát zavarta ez a dal. A közönség többi része élvezte, ez pedig titeket zavart. "
Ezt egy nagyon erős csúsztatásnak érzem. És ki az a Gáborka? Az Indexes újságíró elment a meccsre, ahol életében először hallotta ezt a dalt, nem ismerte, nem is állt rá fel. Ezt megírta. Mire a jobboldali média nekiesett, hogy ez micsoda magyarellenes, szégyenletes viselkedés volt. Toroczkai talán még feljelentést is tett. Ez a zavaró, nem az, hogy van, aki nem ismeri, és van, aki ezt egy Foci Himnusznak tartja és élvezi, hogy állva énekelheti. NEM a dal a zavaró!

Szabados Patrícia 2019.11.22. 14:24:34

@erol: Ja, és a kipcsakokkal is, őket kihagytam.

Szabados Patrícia 2019.11.22. 14:25:43

@Attilajukkaja: Komolyra fordítva a szót, a dal is zavaró, hiszen vérségi viszonyokat érint a refrén. Ez azért már elavult dolog.

Greccsi Zsot 2019.11.22. 14:43:53

Ez a dal egyertelmuen fasiszta, mert egy normalis liberalis demokraciaban arrol kene enekelni hogy, hogyan kell feltolteni havi 2500 eurot a szegeny menekultek bankkartyaira, nem pedig a fasiszta naci magyarokrol.

Attilajukkaja 2019.11.22. 14:50:13

@FILTOL:
"de hogy abbol gyoletcikket krealni hogy DAFKE NEM ALLTAM FEL, es ezt kozze tenni...az kötelező?"
Az Indexes újságíró szerencsére semmilyen gyűlöletkeltő cikket nem írt sehová! A Magyar Nemzet meg a Toroczkai kiáltotta ezt ki gyűlöletnek. Talán nem kellett volna, csak azért, mert nem állt fel egy számára ismeretlen, semmitmondó nótára.

"sunyi alja kazar betelepülő, aki megveti a gazdanepet amin eloskodik.ennyi."
:o))))
Na neked aztán biztosan nem kell a szomszédba menned egy kis gyűlölködésért! Amúgy te honnan települtél ide?
sunyi alja kazar betelepülő, aki megveti a gazdanepet amin eloskodik.ennyi.

Attilajukkaja 2019.11.22. 14:51:39

@Szabados Patrícia:
"Komolyra fordítva a szót, a dal is zavaró, hiszen vérségi viszonyokat érint a refrén. Ez azért már elavult dolog."
Ez a vérrokonság átvitt értelemben értendő. Nekem egyáltalán nem zavaró.

Attilajukkaja 2019.11.22. 14:54:19

@Greccsi Zsot:
" liberalis demokraciaban arrol kene enekelni hogy, hogyan kell feltolteni havi 2500 eurot a szegeny menekultek bankkartyaira"
Inkább nekik töltenék fel ennyit, mint Tiborcz, Borkai meg Mészáros számlájára ennek a többszörösét.

BUTApest te csodás 2019.11.22. 14:56:39

Ezt a stadiont most nagyon beszopták a libbantak. Készültek a szokásos "nem kell stadion" hisztériájukra, és váratlanúl érte őket, hogy a stadionmegnyitó, és ez a dal a nemzeti összefogás jelképe lett.
Azóta sem tértek magukhoz, és nem tudják feldogozni, hogy ez megtörténhetett.
Már csak ez megért 200 milliárdot.

fideSS a retardáltak gyűjtőhelye 2019.11.22. 15:04:20

Egy agyhalott, negatív IQ-val rendelkező orbánista féregnek a Boci boci tarka is himnusz lesz, ha orbán böfögi a telecsokizott alsójának csípésétől visítva a nagyvilágba.

fideSS a retardáltak gyűjtőhelye 2019.11.22. 15:07:39

Az is vicces amikor a törökök után kiürült országba betelepített nációk leszármazottjai magyarságról zagyválnak... itt mindenki német, tóth, akármilyen felmenőkkel rendelkezik, csak ugye az ostobább és erősen retardált fideSSegyedek ezt nem akarják és nem is tudják felfogni.

Etniez 2019.11.22. 15:09:04

@BUTApest te csodás: vidéken hogy írjátok a váratlanult?

(Miért van az, hogy mindig a legnagyobb turbómagyarok nem tudnak magyarul helyesen írni?)

Szabados Patrícia 2019.11.22. 15:24:08

@Attilajukkaja: Mi az átvitt értelme a vérségi kapcsolat ismételgetésének? Kíváncsian várom a választ. :-)

Szabados Patrícia 2019.11.22. 15:25:27

@BUTApest te csodás: Orbán neoliberális gazdaságpolitikát folytat, róla beszéltél, őt szidtad?

Szabados Patrícia 2019.11.22. 15:28:05

@fideSS a retardáltak gyűjtőhelye: Így igaz, a tősgyökeres kunsági családból származó férjem például a balkáni és szláv gének mellett kelta és angol génekkel rendelkezik, ázsiai egy szál se benne, kipcsak tehát kilőve. De akkor hol vannak a kipcsakok, ha már a kunságban sincsenek?

Hun91 2019.11.22. 15:35:15

Ismet atleptek a zsidok a hataron, en csak egy kavet kerek.

Attilajukkaja 2019.11.22. 15:40:37

@Szabados Patrícia:
"Mi az átvitt értelme a vérségi kapcsolat ismételgetésének?"
Egyszerű: az együvé tartozás. Nem biológiai értelemben kell érteni a közös vért, hanem mint nemzeti jelképet. Az ismételgetés pedig a műfaj egyik jellemzője, mint például a refrén.

Attilajukkaja 2019.11.22. 15:46:25

@BUTApest te csodás:
"Ezt a stadiont most nagyon beszopták a libbantak. Készültek a szokásos "nem kell stadion" hisztériájukra"
És kiderült, hogy tényleg felesleges. :o)))))
Persze ha valaki danonászni akar kijárni drága pénzért ahelyett, hogy valódi focit nézne a TV-ben, annak biztosan nagyon megéri az a sok elherdált milliárd.

"Azóta sem tértek magukhoz, és nem tudják feldogozni, hogy ez megtörténhetett.
Már csak ez megért 200 milliárdot."
Gyűlölködni a honfitársaiddal szemben sokkal olcsóbban is lehetett volna! Persze ha azt a 200-at mind a magyar focirajongók dobták volna össze, akkor egy szavam sem lenne.

, és váratlanúl érte őket, hogy a stadionmegnyitó, és ez a dal a nemzeti összefogás jelképe lett.
Azóta sem tértek magukhoz, és nem tudják feldogozni, hogy ez megtörténhetett.
Már csak ez megért 200 milliárdot.

igazi hős 2019.11.22. 15:59:27

Ne hülyüljünk már! Itt a zene is giccs, a szöveg meg valóban egy fokkal a Kárpátia felett van, de még mindig nem éri el a talajszintet. Az IA egy XXI. századi Neoton família, a fél Puzséri szókincs kéne a gagyiság leírására!

morph on deer 2019.11.22. 19:32:00

@Szabados Patrícia:
“ De akkor hol vannak a kipcsakok, ha már a kunságban sincsenek?”

Hol, hol! Hát a jó büdös kipcsákban.
Na ott!
(Pardon my french..!)

morph on deer 2019.11.22. 19:36:55

@BUTApest te csodás:
“ a stadionmegnyitó, és ez a dal a nemzeti összefogás jelképe lett”

Ez tényleg így lehet! Mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a nagy sikerre való tekintettel még Cardiffban is megismételték a stadionmegnyító eredményt, csak hogy pukkadjanak a liberálisok!
Ez ám a jelkép!

morph on deer 2019.11.22. 19:40:54

@Szóra kész Szókratész:
“ Puzsér szerint ez is giccs:”

És ebben véletlenül teljesen igaza is van!
Hatalmas különbség viszont, hogy ez legalább profin megírt és kivitelezett giccs, szemben a véradó dallal.
süti beállítások módosítása