Hipokretika
2015. augusztus 08. írta: waddy

Hipokretika

Már csepp gyerekkoromban is gyakran voltam etikátlan. Az oviban néha irigynek bizonyultam és nem adtam oda a vödrömet Jancsinak. Később olykor meghúztam egy-egy  lány copfját, illetve lerúgtam a táskáját - mindig attól függően, hogy kibe voltam éppen szerelmes. Amikor úttörő lettem, megszegtem a 12 pont többségét: nem dolgoztam felelősséggel a Magyar Népköztársaságért ( noch da zu: egyáltalán nem dolgoztam ), nem erősítettem a népek barátságát ( '72-ig külföldön sem voltam ), volt egy csomó négyesem, tehát nem tanultam szorgalmasan, nem segítettem, ahol tudtam, volt nap, amikor egy nénit sem kísértem át a zebrán, nem mondtam igazat ( pl. azt állítottam,hogy készültem az órára, pedig nem is). Ráadásul, amikor begyűrűzött hozzánk a beat-korszak ( gyengébbek kedvéért - és hajdani igazgatónőm szép kifejezésével élve, amikor "hosszú hajú, mosdatlan huligánok jejejéztek a tévében" ), barátaimmal megnövesztettük a hajunkat, ami így  egészen a gallér alá leért, sőt a pajeszunkat ( akkor úgy mondták pakompart ) a fülcimpánkon túlig engedtük lobogni..

A gimiben KISZ-alapszerv ürügyén irodalmi színpadot, iskolarádiót, sulidiszkót, iskolaújságot  működtettünk, ez a 70-es évek elején nem volt kifejezetten etikus. Később az egyetemen egy ismeretlen lány odajött hozzám és közölte, hogy nem voltam az elmúlt heti KISZ gyűlésen. Nem értettem, miről beszél, mert senki nem hívott oda, hogy lépjek be. Aszonta, hogy az nem úgy megy; automatikusan átvesznek a gimis alapszervből.

Na azóta nem szeretem, ha beleegyezésem nélkül vesznek fel egy szervezetbe. Ezért nem írtam alá a Nemzetietlen Pedagógusellenes Karba kényszerítő papírt sem. Úgy gondoltam - és ma is úgy gondolom, hogy ha sikerült ötvenvalahány évet leélnem fasizmus nélkül, a maradék időre már nem változtatnék ezen. Márpedig az NPK szellemisége Mussolini korporatív rendszerét tekinti példaképének. Ezt most megfejelték egy ún. etikai kódex-szal - egyelőre csak tervezet, persze - , ami az öltözködéstől a viselkedésig, a kollégák mószerolásától a világnézeti elkötelezettségig mindent leszabályoz és büntetni rendel.

Nem szeretném szétszálazni a szöveget, nehogy az esetleges megosztások révén hozzájáruljak az általa hordozott fertőzés terjesztéséhez. Az egész úgy rettenetes, ahogy van. Hazug, képmutató, korszerűtlen, iskolaellenes. Egyetlen etikus magatartást tartok vállalhatónak evvel kapcsolatban: az elutasítást

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://paradigmauj.blog.hu/api/trackback/id/tr177690796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása