A király esztelen
2015. augusztus 18. írta: waddy

A király esztelen

Tegnap este autóba ültem, noha se sötétben, se esőben nem szívesen vezetek. De vészhelyzet volt, nem jártak a buszok és menni kellett. Vízátfolyások lassították a közlekedést, az ablaktörlő max üzemmódban dolgozott, a szélvédő folyamatosan párásodott. A közvilágítás hol működött, hol nem. Időnként gyalogosok rohantak át az úton.

És akkor megjelent a Király. Az út királya. Úgy vettem észre, hogy egyszercsak megtelt vele a visszapillantó tükröm. Merthogy olyan közel jött, hogy csak két erős reflektort láttam, amit ráadásul villogtatott is. Gondolom, kevesellte az 50 km-es sebességemet és előzni kívánt. Mondjuk, a szembesávban is araszolgatott néhány fajankó, de ez nem jelentett neki akadályt. Fogta magát, kivágott balra és padlógázzal elrepesztett mellettem.

Kresz-szempontból kissé aggályos az eset. De nem ez a baj. Hanem az emberiesség, a türelem, az empátia teljes hiánya. Vajon mi járhatott ennek az embernek a fejében, amikor ebben az ítéletidőben a volán mögé ült? Talán sietős intéznivalója volt? Éjjel 11-kor ez nem valószínű. Ki kellett mentenie valakit az eső fogságából? Én magam is ezért indultam útnak. Mérges volt a váratlan felhőszakadás miatt? Ki nem? Elhagyta a kedvese? Rendes ember ilyenkor asztal alá issza magát otthon. Vagy egyszerűen túl régóta él ebben a frusztrált, agresszív világban? De hiszen mi valamennyien szintúgy.

Marad a mélyről fakadó, rettentő butaság és a pökhendi kivagyiság. Ehhez még csak esőre sincs szükség. Száraz időben sem tanácsos ötvennel autózni, mert könnyen kiderülhet, hogy faxxopó g*ci vagyok. Ha az épp zöldre váltott lámpánál nem rajtolok Hamiltonként, megtudhatom, hogy rohadt köcsögként tengetem nyomorult életemet. Olykor visszaszólok a kollégának (nem kéne... ): ilyeneket, hogy "mégsem kellett volna kimaradni az általánosból", meg hogy " néha ki kéne venni a lexikont a fotel lába alól", de persze tudom, hogy ez nem helyes. Csak hát ilyen az, amikor engem is elragad a hév.

Mondják, az öntelt hólyagok úgy lesznek öngyilkosok, hogy az egójukról leugranak az IQ-jukra. Ami nem is lenne baj. Csak közben nehogy minket is magukkal sodorjanak.

A bejegyzés trackback címe:

https://paradigmauj.blog.hu/api/trackback/id/tr507715156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása