Civil húsvét
2017. április 14. írta: waddy

Civil húsvét

Volt egyszer egy civil aktivista. Már gyermekkorában zavarta, ha igazságtalanságot látott maga körül. Egy Márk nevű korabeli blogger leírta, hogy 12 évesen kizavart egy sereg pénzügyi tanácsadót apja házából! Botrány is lett belőle. Igaz, hogy nem dobálta meg vízfestékkel a házfalat, de azért ezt sokan nem felejtették el neki. Aztán hosszú időre eltűnt, feltehetőleg külföldre ment, csak a jóisten tudja merre, és kinek az ösztöndíjával. Amikor visszatért, akcióba lendült. Szinte hihetetlen, de beleavatkozott a kiválóan működő egészségügy munkájába és minden orvosi végzettség nélkül betegeket gyógyított. Arra is volt példa, hogy  - korát messze megelőzve - távgyógyítással szélhámoskodott, mondván: "menj, a beteg immár meggyógyult". Sem vendéglátóipari, sem borászati szakképesítést nem szerzett, mégis kenyérgyártásra és borkészítésre vetemedett. Ráadásul a lehető legolcsóbb, ballib módszerekkel igyekezett befolyásolni az egyszerű embereket: odacsődített egy csomó szájtátit egy folyóhoz, és úgy tett, mintha a vízen járna. Adót persze nem fizetett! Amikor a hatóságok kérdőre vonták, szólt egyik cimborájának, hogy nyúljon be egy hal szájába és az ott talált pénzt fizesse be a NAV-nak.

De aztán elvetette a sulykot. Képzeljék, létrehozott egy oktatási centrumot, a Közép-Jeruzsálemi Egyetem Olajfa campusát! Itt olyan sikeresen tanította az odasereglő embereket, hogy egyre többen jelentkeztek a kurzusára. Meghallotta ezt a hatalom és elszörnyedt. Kissé megpiszkálta az ügyet és kiderült az egész disznóság. A mesternek nem volt rendben az akkreditációja, a bejegyzett székhely és a telephely nem esett egybe, a megadott székhelyen nem vették fel a telefont, és a származási országban nem rendelkezett oktatási központtal.

De persze mindenki tudta, hogy nem ezek az igazi problémák. Az egész összeesküvés mögött egy bizonyos valaki állt. Ő mozgatta a szálakat. Ő támogatta az összes civil kezdeményezést. Ő állt a csodás gyógyulások hátterében. Ő nyújtott támogatást a szegényeknek, az elesetteknek, a megbántottaknak és megnyomorítottaknak. Ezt már tényleg nem lehetett tovább tűrni. Az ilyeneknek nincsen semmi keresnivalójuk egy rendes illiberális országban.

Ma is vannak civilek. Ma is ők végzik el azokat a feladatokat, amiket az államnak kellene. A mai hatalom sem nézi jó szemmel a tevékenységüket. Ma is folyik a bűnbak-keresés. Ma is születnek igazságtalan bírói ítéletek. Csak abban bízhatunk, hogy ha a nagypénteki tragédia megismétlődik, harmadnapra feltámadunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://paradigmauj.blog.hu/api/trackback/id/tr912425823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silverrant 2017.04.15. 12:15:37

Végre valaki jóízű humorral tudja interpretálni a történteket.
Nagyon tetszik a vallásos allegória.

exterminador 2017.04.15. 19:52:37

Hm, a pénzügyi tanácsadókat nem 12 éves korában zavarta ki, egyébként ügyes.

gigabursch 2017.04.15. 21:05:29

Kétségkívül ötletes felvezetés, de nekem az utolsó előtt bekezdés egy kicsit sántít...
De tényleg ötletes megközelítés.

Ettől persze még nem leszek sem CEU rajongó, sem emancipunci.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.15. 21:32:58

Igen, nagyon hiányzott már egy kis kereszténygyalázás Húsvétkor.

Feljegyeztük nevedet a kiirtandók listájára. Családostul leszel te is kiirtva. Tudjuk ki vagy.

miva? 2017.04.15. 21:49:31

@MaxVal BircaMan HJCD: mi viszont tényleg tudjuk, hogy ki vagy.

DFK 2017.04.15. 22:00:47

Mondjuk kérjük ugyanezt Ószövetségi párhuzammal is.

miva? 2017.04.15. 22:15:20

@MaxVal BircaMan HJCD: helyes. Feljelented magad, vagy fáradjak vele én? A FIDESZ törvények szerint természetesen...

sinus67 2017.04.15. 23:49:19

@MaxVal BircaMan HJCD: Igazi keresztény hozzáállás és megnyilvánulás! Midőn Jézus mondotta volt: "Boldogok a lelki szegények!"

CoolKoon 2017.04.16. 00:35:10

@MaxVal BircaMan HJCD: "Feljegyeztük nevedet a kiirtandók listájára. Családostul leszel te is kiirtva. Tudjuk ki vagy." - Eeez az igazi keresztény tempó. Így tiszteled felebarátodat úgy, mint önmagadat, igaz?

Carradine a gardróbszekrényben 2017.04.16. 01:05:34

@miva?: Rohadjak meg papírzsákban, de zsebből kifizetek száz ropit annak, aki Birkabaszó Maxval fenti konkrét kijelentése alapján megteszi a feljelentést! Halálos fenyegetés, kirívóan közösségellenes, ami többekben félelmet és megbotránkozást kelt.

2017.04.16. 03:53:57

Durva azt látni, hogy a kommentszekcióban már kiirtással fenyegeti birca a posztolót és családját. Erre a keresztényi hevületre Jézus mit mondana? Ez már kereszténytálib tempó.
Ma már nem készülhetne el a Brian élete című film se, mert a "keresztények" pont úgy reagálnának rá, mint egy ISIS fanatikus egy Mohamed karikatúrára.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.16. 07:33:57

@karandash:

Téves. A Brian élete egy kedves film, nincs benne semmi sértő cél, nem gyaláz senkit és semmit. Az tény, hogy humorizál, de soha aljasan, soha keresztényellenesen.

Annak idején mondtam a pap ismerősömnek, hogy van ez a film. Alapból azt reagálta, ez nem való kereszténynek, ateista propaganda. Mondtam neki, nézze meg a első 10 percet, s ha tényleg akkor is ezt gondolja, elfogaodm a véleményét. Az 5. percben már röhögött, s azt mondta: a filmről szóló hírek hamisak, a film nem keresztényellenes. A végén azt mondta: ajánlani fogja mindenkinek.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.16. 07:38:44

@Carradine a gardróbszekrényben:

Már próbálták ezt néhányan. Felesleges. Egy társad nagy komolyan meg is tette ezt pár éve. Nagy pofáraesés volt a vége.

Anoním nicket NEM lehetséges se rágalmazni, se fenyegetni a magyar bíróság szerint. Amíg le nem írom valakinek a valódi nevét, s úgy nem fenyegetem meg, vagy úgy nem rágalmazom meg, ez a szöveg kb. annyit ér, mint ha kijelenteném, indulok legyilkolni a Húsvéti Nyulat. Azaz csak vicc kategória, esetleg valami jelképes szöveg, de nem büntetőjogi kategória.

S én soha nem írok senkiről semmi rosszat, közszereplőket leszámítva, de velük szemben viszont ez nem büntetendő.

Én viszont már feljelenthettem volna sok elvtársadat, mert számtalan konkrét fenyegetést kaptam már. De sose teszek semmit, mert nem akarok buta makákókkal szarakodni.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.16. 07:39:42

@sinus67:

Lásd Isten ostorát. A megbocsátás külön téma, ahhoz előbb bocsánatot kell kérni, ugye tudod?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.16. 07:40:18

@miva?:

Nyugodtan próbálkozz, ha van egy kis felesleges pénzed...

Mr. Waszabi 2017.04.16. 09:02:34

Soros egy intézmény. 1998-ban bedöntötte az angol fontot, szeme sem rebbent. Tud valamit az ipse, lássuk be. Szerintetek hány perc alatt tehetné taccsra a magyar gazdaságot ma, ha akarná? Nem tesz ilyen lépéseket, holott a magyar kormány 2 éve ekézi, mint első számú közellenséget. Az öregember tavaly már fél lábbal a koporsóból nyúlt ki egy kis aranyért. Egymilliárd dollárt ért az ötlete. Szerintem nem kéne piszkálni, mert ha kimászik a koporsóból, még tud itt néhány kellemetlen percet okozni. Persze nem gondolom, hogy rátámadna Magyarországra, hisz eddig sem tette.

gmihaly621 2017.04.16. 09:15:03

Én kénytelen leszek a civil helyett a privátot használni, mert a médiamuksók megint kiherélték egy szó valódi értelmét, nem először és nem utoljára. Csókoltatom a firkászokat és a többi "kollégájukat".

01234567 2017.04.16. 10:21:55

@Mr. Waszabi: Ezt nem értem én sem, azaz hogy azemberek ezt hogy nem értik? És hogy esetleg egy zsákfaluban lakó közmunkás elhiszi ezt a Soros blablát legyen, neki minden joga meg van rá. De könyörgöm városi értelmiségiek mantrázzák! Emberek, ha akarna valamit, ezt a felfújt lufi magyar gazdaságot kb. egy perc alatt térdre ejthetné olyan szinten hogy jönnének az éhséglázadások, polgárháború...stb... És ugyan így a németek, az EU (akinek valójában a csecsén lógunk azért élünk), és az USA. Ezeknek ugyan így egy tollpihe elfújása lenne bennünket tönkre tenni. Matolcsy is ezzel az USA támadása ellenünk baromsággal...És hogy nem látják az igazi veszélyt, Kínát, meg az oroszt, főleg ez utóbbi...

Bicepsz Elek77 2017.04.16. 10:46:46

Nem pénzügyi tanacsadokat, hanem uzsoras ciganyokat meg..... bankarokat. A kis rácccista!!!
Fellebezett az USA nagykövetségen, de azok nem avatkoztak be mert az elnok azt mondta: "Oldjak meg maguk, nalunk is van halálbüntetés!"

Bicepsz Elek77 2017.04.16. 11:06:45

@01234567: Németországnak fizetos gyarmat kell, az angol font masfajta valuta(az erteke a fontos) mint a magyar forint(vagy a nemet marka volt). Az Euro mar tul nagy neki(ezert tamadja az USA is(!). Gazdasagi nyomas eseten a valaszlepesek=magyar termék fogyasztasa stb nekik lenne rosszabb.

axolotl77 2017.04.16. 11:38:06

@MaxVal BircaMan HJCD: Igazi keresztény hangvétel. Gratulálok neked!

01234567 2017.04.16. 11:54:30

@Bicepsz Elek77: A németek seperc alatt vihetnék máshová a cégeiket, és az EU-ban is alánk tehetnének úgy hogy csak nyekkennénk. Ha meg Soros valóban kavarni akarna itt lefofná milyen a valutánk, sőt örülne hogy csak egy pöckölés és nem kell boxolni.
Mondom, én nem értem. Mikor értik meg az emberek, nem az EU lopta szét a magyar gazdaságot privatizáció címén, magyar emberek, politikusok, barátaik tették, adták, vették, igen külföldinek is, a maguk hasznára (lásd MOM, Ganz Hajó és Daru, Ikarus, Bábolna...) államtitkárok, akkori igazgatók, párttitkárok, TSZ elnökök, agronómusok..... stb..Mi árultuk ki a cukorkvótát, ők csak vették, mi romboltuk szét a mezőgazdaságot, élelmiszeripart ők csak kihasználták. Köztünk, közülünk valók a bűnösök. Ja! Pont azt kell elkerülni erre rájöjjenek az emberek. Mert akkor.... Inkább legyen a német, a zsidók, az USA, Soros, EU....így a jó.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.16. 12:30:44

@axolotl77:

Kösz. A keresztény néha harcos, aki vasöklével, ostorával és atomfegyverével imádkodik.

waddy 2017.04.16. 12:45:27

@exterminador: Igazad van, figyelmetlen voltam. csak arra akartam utalni, hogy ez az egyetlen utalás az Újszövetségben Jézus életére, eltekintve az első és utolsó 3 évét. Helyesen: 12 éves korában a templomban találtak rá, amint vallási kérdésekről társalgott papokkal.

sinus67 2017.04.16. 13:20:18

@MaxVal BircaMan HJCD: Megbocsátásról nem tettem említést! De, ha már megbocsátás, akkor a jelenleg vegzáló keresztény-kommunista kormánynak és talpnyalóinak (nem keverendő össze a tudatmódosult szavazókkal) nagy szüksége lenne a megbocsátásra. Igaz, élve az általad említettekkel, először lenne kitől bocsánatot kérniük.
És most nincs értelme Gyurcsányozni, meg egyéb hülyéket emlegetni, mert ez a blogbejegyzés most nem arról szól.
Mellesleg Jézus tanításai pontosan ellentétesek azzal, amit ez a - magát kereszténynek valló - kormány tesz! Sőt azzal is, ahogyan Te oly sokszor megnyilvánulsz. Jézus tanításait nem elég hirdetni, hanem aszerint kell élni!
Nem emlékszem, hogy Jézus bárkit is kiirtással fenyegetett volna csak, mert ellene volt tanításainak és az Atyának! Sőt...

sinus67 2017.04.16. 13:32:38

@sinus67: Kiegészítvén az előzőeket: Olvasgasd és értelmezd Jézus hegyi beszédét! Ezen erkölcsi paradigmákon kívül minden más, későbbi erkölcsi szabályok és hit értelmezés csak embertől származó magyarázkodás! Pontosan azért, hogy a keresztény hit mögé bújva lehessen olyanokat tenni és megnyilatkozni, ami Jézus tanításaival - jóindulattal is - ellentétes. Jézus, cselekedetei és tanításai szerint a legliberálisabb ember volt eddig a föld kerekén! Akik magukat "híveinek" fennen hirdetik, köszönőviszonyban sincsenek azzal, amit Ő képviselt! A hozzászólásaid alapján @MaxVal BircaMan HJCD Te sem!

axolotl77 2017.04.16. 13:42:46

@MaxVal BircaMan HJCD:
"A szeretet hosszútűrő, kegyes; a szeretet nem irígykedik, a szeretet nem kérkedik, nem fuvalkodik fel. Nem cselekszik éktelenül, nem keresi a maga hasznát, nem gerjed haragra, nem rójja fel a gonoszt, Nem örül a hamisságnak, de együtt örül az igazsággal."

Szerettem volna külön a te kedvedért kiemelni, hogy "nem gerjed haragra".

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.16. 14:19:39

@sinus67:

A kormány politizál, ahogy minden más kormány is. Hogyan tudna egy kormány keresztény módon politizálni? Mit kellene tennie? Konkrétan mit tudsz mondani?

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.16. 14:20:33

@axolotl77:

Igen, ilyen Jézus, s a szentek. Mi, egyszerű kisemberek bűnös lelkek vagyunk.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.16. 14:24:41

@sinus67:

"Nem emlékszem, hogy Jézus bárkit is kiirtással fenyegetett volna csak, mert ellene volt tanításainak és az Atyának!"

Jajj, dehogynem. Az utolsó ítéletről hallottál?

sinus67 2017.04.16. 14:51:55

@MaxVal BircaMan HJCD: Hogyne tudnék! Mondjuk nem gyárt ellenségeket, ellenségképet, amivel hergeli a szavazóbázisát! Esetleg figyelembe veszi, hogy az országban a többség nem őt akarja kormányon. (Kizárólag az általuk átszabott választási törvénynek köszönhetően vannak ekkora többségben a parlamentben.) Igazán keresztényi cselekedet lenne az is, ha nem hazaárulózná és buzizná azokat, akik nem értenek egyet vele. Így hirtelen ennyi jutott eszembe! Lehetne még sorolni...

sinus67 2017.04.16. 14:54:41

@MaxVal BircaMan HJCD: Az utolsó ítélet valóban elhangzott, de ott mindenki megy a levesbe. Csak lesz, aki a pokolba, mások a mennyek országába. De azt akkor sem egy halandó, gyűlölettel teli valaki határozza majd meg, hanem az aki mindenek felett áll: Isten!
Ugye Te is így hallottad?

sinus67 2017.04.16. 14:55:22

@MaxVal BircaMan HJCD: Mert ne ítélj, hogy ne ítéltess!

sinus67 2017.04.16. 14:58:36

@MaxVal BircaMan HJCD: Azt azért Te sem tagadhatod, hogy maga a kormány aposztrofálja magát húdebazinagy keresztényként! Előtte ugyan nem voltak azok, de Istenhez bárki megtérhet! Különösen, ha szavazatokban megtérül a megtérés!

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.16. 15:08:39

@sinus67:

A politikai alapja a politikai harc, ehhez mindig van ellenfél, nem kell csinálni.

Ha a Fideszt nem akarná a többség, más lenne hatalmon. Lásd a 2014-es választási eredményeket. Nme a választási rendszer az oka, hogy a Fideszre szavaztak messze a legtöbben.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.16. 15:09:17

@sinus67:

Kevered a személyek és tetteik elítélését. Ez utóbbi minden keresztény kötelessége.

sinus67 2017.04.16. 15:12:02

@MaxVal BircaMan HJCD: Akkor kormányzati szinten lesznek szívesek kihagyni a kereszténykedést!

sinus67 2017.04.16. 15:12:56

@MaxVal BircaMan HJCD: Pártonként a legtöbben, az igaz, de nem abban az arányban, ahogyan a parlamentben megoszlik!

sinus67 2017.04.16. 15:24:41

@MaxVal BircaMan HJCD: Hát ez a minden keresztényi ítélkezés nem tudom hol van leírva? Sem a hegyi beszéd, sem a tízparancsolat nem tartalmaz ilyeneket! Ilyenekre minden vallásban csak a fundamenalisták szoktak hivatkozni! Ezeket mind-mind emberek magyarázzák bele a vallásokba saját cselekedeteik beilleszthetőségének reményében.
Sebaj, majd a végítéletkor eldőlnek a dolgok! Addig gyűjtsd a listát a kiírtandókról, hátha Isten magáévá teszi és meghallgatja könyörgésedet! És akkor lészen nagy örömöd!

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.16. 15:54:05

@sinus67:

Persze, Mivel vannak egyéni választókerületek is. Nem Orbán találta ki őket
, hanem ez van 1990 óta. Ami miatt a mandátumarány SOSEM egyezik a listás szavazatok arányával.

bbwd 2017.04.16. 16:32:20

lehet itt vicceskedni, meg párhuzamot erőltetni, de az nevet, aki utoljára nevet :D
süti beállítások módosítása